לפיד
לפידצילום: דוברות

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התארח הערב (מוצאי שבת) ב"פגוש את העיתונות" והגיב לסקר שפורסם בשבוע שעבר ב"אולפן שישי" בו הוא קיבל 25 מנדטים - נתון זהה למפלגת הליכוד.

"אנחנו שומרים על פרופורציות וצניעות, ראינו מה אומרים סקרים", אמר לפיד. השר לשעבר דחה את האפשרות כי יתמודד בבחירות במקום השני מאחורי מועמד אחר: "הייתי מוכן להיות 2, 3, או 4 - אבל תסתכל ותראה שאין מישהו אחר".

"אני עובד קשה, אני לא יודע אחרת, זה נחמד לחמש דקות ואחר כך חוזרים לעבוד", הוסיף. "אנחנו הולכים לבחירות בין מה שהיה לצריך להיות, אנחנו צריכים להתקדם, הייתי בקריית שמונה הם נשכחו. המערכת הפוליטית לא מתעניינת בהם. אנחנו מביעים מחוייבות אמיתית לעתידם, לא מתכננים לחמש שנים, מה שמנצח זו תכנית".

כשנשאל על דברי דרעי וליצמן, שאמרו כי הוא לא יהיה ראש הממשלה, לפיד השיב: "לא משחק את המשחק שבו מציעים הצעה לתושבי מדינת ישראל ואז זורקים הכול בבניית קואליציה. המערכת הפוליטית בגדה באזרחים ואני לא מוכן לשחק במשחק הזה. אני חושב שמדינת ישראל צריכה איחוד, מפצלים אותנו ומשסעים אותנו למוות, אנחנו צריכים לחיות ביחד ולפיכך אם נעלה לשלטון הדבר הראשון שננסה לעשות נעשה האיחוד הלאומי הגדול ביותר".

"חודשים ארוכים יש עתיד היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה, בסוף אם תסתכל על המספרים אין אדם שמתחרה עם נתניהו על השלטון מלבדי", סיכם לפיד.

על תכניתו המדינית אמר לפיד, "אנחנו צריכים להוציא את הפלסטינים מחיינו - מה שצריך לעשות זו חומה גבוהה, ושיעופו לנו מהעיניים, לא יהיה שלום. אנחנו לא רוצים שתי מדינות שיידחסו במדינה אחת".

לפיד הגיב גם לסערה התורנית שעורר יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שאמר כי הוא מעדיף שהערבים לא יצביעו. "מנחם בגין אמר לערביי ישראל 'אין אנו רוצים לראות אתכם אויבים, הממשלה העברית תעניק לכם שיוויון זכויות מלא'. זה לא מחנה לאומי, מחנה לאומי לא מתנהג ככה, אני גדלתי במחנה הזה, וזה עוד לפני שדיברנו על הנזק בעולם שיכתבו שיו"ר הקואליציה קרא לערביי ישראל לא להצביע"