רחל מתוקי
רחל מתוקיצילום: משרד החינוך

שר החינוך לשעבר גדעון סער ספד הבוקר (ראשון) בדף הפייסבוק שלו לאשת החינוך רחל מתוקי, מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, שהלכה לעולמה ביום שישי לאחר מאבק במחלת הסרטן.

"יום אחרי סוכות, לפני חודש וחצי, עליתי למשרדה של רחל מתוקי בחיפה. זאת היתה הפעם האחרונה שראיתי אותה. שוחחנו שעה ארוכה. רחל אמרה לי שהחלימה מהמחלה ואני רציתי להאמין", סיפר סער. "ביום שישי בבוקר קיבלתי את הבשורה הקשה. מהלומה של ממש: רחל נפטרה".

סער הוסיף ונזכר, "הכרתי את רחל זמן קצר לאחר שנבחרתי לתפקיד שר החינוך. זמן קצר לאחר מכן מונתה לתפקיד מנהלת מחוז חיפה של המשרד. במהלך שנות העבודה המשותפת התפעלתי משיכלה החריף ומההבנה העמוקה שלה את שדה החינוך בכלל והחינוך העל-יסודי בפרט. אבל יותר מכל כבשה רחל את הלבבות ...באישיותה ובמידותיה: בחתירה הנחושה להשגת מטרות ויעדים, באידאליזם, בדוגמא האישית, בגישה האנושית לכל אדם ולכל ילד, ביסודיות, בהתלהבות ובמרץ הבלתי נדלים שאפיינו את עשייתה, בחיוך הרחב, בלב הגדול שלה".

"כל מי שהכיר אותה מבין את גודל האובדן: בראש ובראשונה למשפחתה האוהבת. אבל גם למערכת החינוך שכה אהבה. למדינה שלנו שאיבדה את אחת מעובדי הציבור המצטיינים שלה", הוסיף סער.

סער הוסיף וסיפר, "לא אשכח את הרגישות ואת אצילות-הנפש בהן התנהגה להוריו של אלעד ריבן ז״ל, הנער שהתנדב ללוחמי האש ונספה בשריפה בכרמל בימים הקשים לאחר מותו".

"איבדנו את רחל בגיל כל כך צעיר, כשהיה לה עוד כל כך הרבה לתת ולתרום. היום אעלה שוב לחיפה - ללוות את רחל בדרכה האחרונה. להצדיע לאשת-החינוך המופלאה הזאת, חולמת ולוחמת עד לרגע האחרון", ציין סער.