חילוץ
חילוץצילום: חטיבת דובר המשטרה

אסון בטיול. אחד ההורים שהשתתפו בטיול המשפחות בנחל צאלים שהסתיים במותו הטרגי של ד"ר עמרי ניר, תיאר הבוקר (ראשון) את שאירע.

ביום שישי יצאה קבוצת משפחות מכפר ויתקין לטייל בנחל צאלים. אחד הילדים, עילאי ניר, החליק מהרכס ואביו ד"ר עמרי ניב קפץ אחריו. האב נהרג במקום ובנו עילאי בן ה-10 מטופל בבית החולים סורוקה כשמצבו אנוש.

אודי סגל, אחד ההורים שלקח חלק בטיול, סיפר הבוקר לגלי צה''ל: "שמעתי את הצעקה של עילאי וכשהסתכלתי אחורה ראיתי את עמרי עוטף אותו והם מתגלגלים".

"הוא עטף אותו עד נשימתו האחרונה", נזכר סגל, "היה לו ברור מה הוא עושה, הייתה לו ברורה המשמעות. הוא לא צעק לא השמיע קול כאב, הוא פשוט היה שם עם הבן שלו. אנחנו עוד לא מבינים מה קרה, עוד ממשיכים לרעוד, הנפילה שלנו לא הסתיימה. אנחנו חיים ביישוב תומך מאוד ואני בטוח שהרקמה האנושית שנוצרה בקהילה שלנו תרכך את המכה".

אל האירוע הוזעקה יחידת החילוץ ערד. אחד המחלצים, סהר פיש, תיאר את המצב בשטח: "אין ספק שהאבא הגן על בנו, אחרת אין סיכוי שעילאי היה מחזיק מעמד. כשקיבלנו את הקריאה לא ידענו את סדר גודל האירוע אבל נפילה מגובה זו תמיד פציעה קשה.

''הזעקנו מסוק וכשהגענו זיהינו את הילד שוכב על מדרון תלול. אירוע לא פשוט בשטח מאוד מורכב". סהר העריך כי "הילד לא היה מחזיק מעמד נפילה כזו אלא אם היה עטוף. אין ספק שעמרי הציל את חיו".