יו"ר הכנסת לשיחה עם תלמידי תיכוןחזקי ברוך

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיים היום (ראשון) מפגש עם תלמידים בכנסת לציון יום הדמוקרטיה והתקשורת.

"אני מקווה שלא תיקחו דוגמא מחברי כנסת שלא מתנהגים כראוי", אמר אדלשטיין לתלמידים, "אני מקווה שאתם תגידו לנציגים שלכם שאתם מצפים מהם להתנהג כראוי".

"אין לי פתרונות קלים יש לי ועדת אתיקה ופטיש אבל אם הציבור יתנגד לאלימות מילולית אז האווירה תהיה שונה", טען אדלשטיין באוזניהם של התלמידים.

יו"ר הכנסת נשאל על השכר של הח"כים והשיב, "יש ועדה שקובעת. זה לא נראה טוב שאנשים מעורבים בשכר של עצמם ולכן קשה למצוא איזון ויש לעשות סדר. אני בעד שתוקם על ידי נשיא המדינה ועדה שתשב כמה חודשים ותקבע את דרגות השכר מהנשיא ועד ראש הממשלה והשופטים".

אדלשטיין התייחס גם לנושא שינוי שיטת הממשל, "ניסו לשנות את השיטה לבחירה ישירה. אני חושב שהפוליטיקה נעשתה יותר מורכבת. למרות חוסר היציבות כולם מיוצגים בכנסת וזה אפשרי רק בשיטה הנוכחית. אני התנגדתי להעלאת אחוז החסימה זה לא בריא ולא נכון".

בהתייחסו לפינוי שכונת הארגזים אמר אדלשטיין "אני לא בטוח שפשוט החליטו להעיף אותם. יש ויכוח על זכויות הקניין ושווי הפיצוי. יש רשימה של חברי כנסת מימין ומשמאל שמטפלים ואני מקווה שבסוף תהיה בניה וגם יהיה פיצוי".

לדבריו "אני לא אוהב שאנשים מעבירים את הבעיות שלהם לאנשים אחרים. צריך להפסיק להתקרבן. אל תחפשו מי אשם תעשו מאבק בעד משהו ולא נגד מישהו. גם תשובה לא נולד מיליונר אלא נולד במעברה. אני גם התחלתי כעולה חדש והיום אני יו"ר הכנסת".

אדלשטיין נשאל על התנהלותו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן והשיב "אין לי סגן בשם אורן חזן אבל יש חבר כנסת כזה כי הציבור שלח אותו והוא יחליט אם הוא ימשיך להיות לכהן בתפקיד. לבושתי הסיעה שלי שלחה אותו להיות הסגן שלי. לא נתתי לו לנהל את הישיבות כי הכנסת יותר מדיי יקרה לי. זה מעשה חריג אבל יש מקרים חריגים גם בכנסת. ציבור ישראלי יקר תשלחו לנו אנשים טובים יותר לכנסת".

יו"ר הכנסת התייחס גם לאמירתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן שאמר כי הוא מעדיף שהערבים לא יצביעו "אני חושב שבמדינה כמו מדינת ישראל שהיא מאוד מורכבת מפסיפס של אנשים, חשוב שכולם יהיו מיוצגים בכנסת וחשוב שכולם יצאו להצביע".

"אל תקחו דוגמה מהח"כים"