דוקטור לשם כבוד לברקת
דוקטור לשם כבוד לברקתצילום: דוברות עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, קיבל אמש (ראשון) תואר ד"ר לשם כבוד מה"ישיבה יוניברסיטי", האוניברסיטה היהודית הגדולה והמשמעותית בניו יורק.

הטקס התקיים במלון "וולדורף אסטוריה" בניו יורק במעמד מאות מהפילנתרופים, מובילי הדעה וראשי הקהילה היהודית ברחבי ארה"ב.

בכך הצטרף ברקת לרשימה יוקרתית ומכובדת של אישים שקיבלו ד"ר כבוד מהישיבה יוניברסיטי, בהם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, סגן הנשיא לשעבר אל גור, ראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג ומכובדים נוספים.

ברקת נשא את הנאום המרכזי בטקס ואמר כי "ירושלים היא אחד הניסים הגדולים בעולם. ביום הולדתי האחרון עליתי לקברו של סבא רבא שלי, שנפטר בשנת 1926. לפני השואה, לפני קום מדינת ישראל, לפני שאוחדה ירושלים. האם היה מאמין שנעמוד על קברו 90 שנה לאחר מותו במדינת ישראל הריבונית, בירושלים בירתה, כשהנין שלו עומד שם גאה כראש העיר ירושלים המאוחדת והמשגשגת בריבונותנו".

ברקת הבטיח, "נמשיך להצעיד את ירושלים קדימה על כל תושביה – יהודים חילונים, דתיים וחרדים, נוצרים ומוסלמים, כך שלא יישאר אף שבט מאחור, עיר מאוחדת ומאחדת, סמל של אמון ושל תקווה".

כמו כן ברקת הודה בנאומו לנשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, "על מחויבותו החזקה להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, בירתה המאוחדת של העם היהודי ומדינת ישראל לנצח".

נשיא האוניברסיטה, ריצ'ארד מ. ג'ואל פירט את הסיבות לבחירה בברקת וציין כי "אנו מתכבדים להעניק לראש העיר ירושלים, ניר ברקת, את התואר הגבוה ביותר של האוניברסיטה שלנו. הלהט וההתרגשות בעשייתו של ברקת מתמצתים את הערכים עליהם מושתת האוניברסיטה ואותם היא מקנה לכל תלמידיה ובוגריה. השנה אנו נרגשים במיוחד מהגעתו של מר ברקת לקהילתנו ומוקירים לו תודה על שירותו ותרומתו לעיר ירושלים, ביתה ובירתה של העם היהודי. חזונו של ברקת בנוגע לעיר ירושלים משלים את המחויבות שלנו לעתידה ולחיוניותה של מדינת ישראל".