ברית מילה. אילוסטרציה
ברית מילה. אילוסטרציהפלאש90

המערכה על קיום מצוות ברית המילה בדנמרק רשמה התפתחות חיובית.

ההסתדרות הרפואית של דנמרק הודיעה אתמול (ראשון) כי למרות הביקורת על עריכת ברית המילה הם אינם סבורים כי יש לעגן זאת בחקיקה ולא כפי שפורסם תחילה כי "הדבר נשקל על ידם".

"הסתדרות הרופאים בדנמרק פרסמו הצהרה שלטענתם מבחינה אתית לא נכון למול אדם ללא הסכמה שלו כבגיר. אך באותה הצהרה הם גם הבהירו שהם לא רוצים חקיקה בנושא שתביא להשלכות קשות", אמרו אמש ב'ועידת רבני אירופה'.

בועידה ציינו, "בקהילה היהודית יצאו בחריפות נגד ההצהרה הזאת. כך יצא גם יו"ר המועצה הדנית לאתיקה נגד ההצהרה וטען שאין כאן בעיה אתית וראוי שההורים יבחרו בשביל ילדיהם. חשוב להבהיר כי אין כאן שום צד שקשור לחקיקה, ממשלת דנמרק במכתב רשמי לאו"ם הצהירה שברית מילה היא אחת מזכויות האדם של מיעוטים בדנמרק ואין להם שום כוונה לשנות משהו בנידון".

לדבריהם, בדנמרק פועלת תנועה קיצונית שולית שמנסה כל העת להלחם נגד ברית מילה. "הנושא הזה עומד לדיון ציבורי כבר עשור, יש כאן קבוצה אקטיביסטית קטנה ומשוגעת לדבר, חבורה מאוד חילונית שמנסה לדרוש חקיקה נגד ברית מילה. האידאולוגיה שלהם היא סביב חרות הפרט".

על פי ההערכות מבוצעות בין אלף לאלפיים בריתות מילה מדי שנה בדנמרק, בעיקר לחברי הקהילות היהודיות והמוסלמיות במדינה. סקר שנערך לאחרונה הצביע על כך שלפחות 87 אחוזים מתושבי דנמרק הביעו תמיכה באיסור על ביצוע ברית מילה על ידי חקיקה.