ד״ר חנן מנדל
ד״ר חנן מנדלצילום: עצמי

בתנועת נאמני תורה ועבודה מברכים הבוקר (שלישי) על "שינוי דרך הפעולה" של ארגון צו אחד, לאור הפגישה בין נציגי הארגון לראש אכ"א, וההסכמה ביניהם שיש לחזק את הרבנות הצבאית.

''תנועת נאמני תורה ועבודה שמחה שארגון צו אחד שינה את דרך פעולתו בעקבות דרישותינו והחליט לפעול בתוך המערכת ולא מחוצה לה", נמסר. ''אנו מקדמים בברכה את אלו המוכנים לפעול לתקן ולא לקלקל''.

עוד הוסיפו בתנועה כי ''מה שהוכח בסיפור האחרון הוא שהטענות כאילו הצבא רוצה לגלח זקני דתיים ולהחזירם בשאלה מגוחכות ולא קיימות. החלטת ראש אכ"א הגיונית והיא מרכיב הכרחי בהבנה שהצבא לא בא לפגוע בדתיים''.

בפגישה בין ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי לגבין ראשי ''צו אחד'', סיפר טופולנסקי כי התקיימה עבודת מטה בעקבות הסערה הציבורית שנגרמה משינוי פקודת הגילוח לפני מספר חודשים. בסיום עבודת המטה הומלץ כי מפקדי החיילים הם שיוכלו להכריע האם חייל יוכל לגדל זקן במקום קציני השלישות הפיקודיים כפי שקובעת הפקודה כיום.

עוד הומלץ כי הרבנים הצבאיים יהוו גורם ממליץ למפקד בכל הנוגע לאישור גידול זקן מטעמי דת, בניגוד למצב בחודשים האחרונים שבו הודרו הרבנים הצבאיים מכל שלבי הגשת הבקשה.

בפגישת ראש אכ"א עם אנשי ''צו אחד'' סוכם גם כי פניות המגיעות למוקד של הארגון יועברו לטיפול הרבנות הצבאית. "נדרש לפעול יחד לחיזוק מעמד הרבנות הצבאית הראשית ולהעצמת המאחד והמשתף", אמר האלוף טופולנסקי.