מוסלמים באירופה. אילוסטרציה
מוסלמים באירופה. אילוסטרציהצילום: רויטרס

סבסטיאן קורץ, שר החוץ האוסטרי, הגיש הצעת חוק שאמורה למנוע מכל הנשים המוסלמיות העובדות בשרות הציבורי לכסות את פניהן.

בנוסף מציע קורץ גם איסור על לבישת רעלות וכיסוי גוף מוסלמי מלא, והגבלות על הפצת הקוראן על ידי מוסלמים בכל רחבי אוסטריה.

לטענת קורץ החוק דרוש על מנת למנוע מאוסטריה להפוך למדינה בעלת סממנים דתיים. הוא ניסח את הצעת החוק יחד עם השרה האוסטרית לדיגיטציה ושרות ציבורי, מונא דוזדר, ממוצא מוסלמי.

על פי הצעת החוק האיסור יכלול גם מורות בבתי הספר, וכל אישה מוסלמית העובדת ציבורית. "בבתי הספר המורים משמשים דוגמא, והם בעלי השפעה על הדור הצעיר. אוסטריה היא מדינה ידידותית לדתות, אולם גם מדינה חילונית", הודיע דובר משרד החוץ.

כאשר נשאל מדוע אוסטריה מאפשרת הצבת צלבים נוצריים על קירות בתי הספר, ענה הדובר כי "צלב הוא חלק מההיסטוריה התרבותית של אוסטריה".

שר החוץ האוסטרי קורץ הוא בן 30 בלבד, וחבר המפלגה הנוצרית השמרנית. דוזדר, שניסחה את הצעת החוק יחד עם שר החוץ האוסטרי, אמרה כי שני השרים עבדו יחד עם מנהיגי כל הקהילות הדתיות במדינה.

"אני פתוחה לדיונים בנושא הזה, אבל אי אפשר להטיל הגבלות רק על דת אחת. אם אתה מקיים דיון על סמלים ובגדים של דת מסויימת, עליך לקבוע זאת על כל הדתות" אמרה דוזדר. היא גם הזכירה כי החוק האוסטרי אוסר על אפלייה במקומות העבודה עקב אמונות דתיות, והודיעה כי תבקש חוות דעת על החוק מבית המשפט האירופי לצדק לפני הגשתו לאישור הפרלמנט האוסטרי.

הקהילה המוסלמית באוסטריה מיהרה למתוח ביקורת על החוק החדש שמציע שר החוץ המקומי, שעלולה לכפות על נשים מוסלמיות להגיע לעבודתן במקומות ציבוריים בגילוי ראש, וכן לאסור על הפצת הקוראן.

"לשר החוץ האוסטרי ישנם סטנדרטים כפולים. זוהי הצעת חוק אנטי-אינטגרטיבית המהווה אפליה" הודיע איברהים אולגון, ראש הועדה המוסלמית העליונה באוסטריה.