מתרגלים את המכשיר החדש
מתרגלים את המכשיר החדשצילום: מיקי פריידמן, דוברות מד"א

בימים אלו מוכנסים מכשירי עיסויי לב אוטומטים לכל הניידות לטיפול נמרץ במד"א. מדובר במכשיר נייד שפועל על סוללות וטעינה ברכב והוא מאפשר לצוותי מד"א לבצע עיסויי לב במהלך החייאה ללא יד אדם.

המכשיר משפר את איכות פעולות ההחייאה ומקל על הצוות בזמן הטיפול – בעיקר במקרים של מחסור בכוח אדם ומיעוט באנשי צוות. המכשיר מבצע את העיסויים באופן מושלם הן מבחינת העומק והקצב, וביתרון בולט על האדם - אינו מתעייף לעולם.

יתרון חשוב נוסף, הוא היכולת שמאפשר המכשיר לפנות את המטופל תוך כדי החייאה. בשנתיים האחרונות מסתמן כי בתנאים מסוימים רצוי להעביר את המטופל תוך כדי החייאה לבית החולים ללא עיכוב בשטח.

המעסה האוטומטי מאפשר ביצוע החייאה איכותית ובטוחה תוך כדי תנועה. פינוי מטופלים תוך כדי החייאה לא יכול היה להתאפשר ללא שימוש במכשיר העיסוי האוטומטי שמוצב כעת בכלל הניידות לטיפול נמרץ של מד"א.

ד"ר רפי סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א, אמר כי "הכנסתו של הלוקאס, מכשיר העיסויים האוטומטי החדש מאפשר לנו לבצע דברים שלפני כן לא היינו יכולים לבצע ולעשות אותם טוב יותר. איכות ההחייאה ויתרונותיו הבולטים של המכשיר יסייעו לחובשים ולפאראמדיקים של מד"א בהצלת החיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מקפיד להתחדש ולהתקדם עם הטכנולוגיות המתפתחות ואין לי ספק שהצבתם של מכשירי העיסויים האוטומטים בניידות לטיפול נמרץ בימים אלו יסייעו בהצלת חייהם של רבים. אנו רואים חשיבות רבה בחדשנות ונעשה את כל המאמצים לגייס את כלל האמצעים שייעלו את הטיפול ויביאו גם להצלת חיים שעומדת לנגד עינינו בכל רגע."