הוועדה לפיקוח על המוהלים של הרבנות הראשית לישראל ומשרד הבריאות, דנה בעניינו של המוהל הרב אליהו אסולין בעקבות "תחקיר המוהלים" של תאגיד השידור הציבורי "כאן".

כזכור, התחקיר חשף כי הרב אסולין מלמד לערוך ברית מילה על גבי משפחות תמימות מקרב העדה האתיופית. לפי התחקיר, אסולין מאפשר לתלמידיו להתנסות על תינוקות בני העדה מבלי שעברו הכשרה ראויה.

הוועדה לפיקוח על המוהלים שמעה את טענותיו של הרב אסולין והוא אף הציג בפני הוועדה ממצאים נוספים שלא הוצגו בתחקיר שפורסם, כדוגמת הסכמת האם לביצוע ברית על ידי מוהל מתלמד ועוד ממצאים נוספים.

הוועדה החליטה לשלול את הסמכתו של המוהל ללמד תלמידים במשך שלוש שנים. לאחר השנים הללו - במידה והרב אסולין יגיש בקשה - עניינו ייבחן מחדש על ידי הוועדה. בנוסף החליטה הוועדה על השעיית הסמכתו של הרב אסולין לשמש כמוהל מוסמך על תנאי למשך שלוש שנים, כך שכל הפרה מצדו של נהלי הוועדה, לרבות התנהגות בלתי הולמת, במשך תקופה זו, תביא לביטול ההסמכה לאלתר.

"הועדה ראתה בחומרה רבה את ההתבטאויות הפוגעניות והבלתי ראויות לחלוטין שנאמרו על ידי המוהל הרב אליהו אסולין, מגנה אותם בחריפות, ורואה בכך התנהגות בלתי הולמת של מוהל בישראל, ואף התנהגות שגרמה לחילול שם שמים. יודגש, כי הועדה לא מצאה כל פגם מקצועי בתפקודו כמוהל", נמסר.

מהבנות הראשית נמסר כי ''הרבנות הראשית לישראל מגנה בתוקף כל אמירה גזענית כלפי בני העדה האתיופית. מחלקת בריתות ברבנות הראשית ליוותה ומלווה ברגישות, יעילות ומקצועיות אלפי בריתות של בני העדה האתיופית ותמשיך לעשות כן. התבטאויות של מוהל אחד חמורות ככל שיהיו אינן מעידות ואינן יכולות לפגוע במחלקה כולה".

נזכיר כי לאחר פרסום התחקיר, מסר הרב אסולין: "מדובר בקלטת מבושלת, חתוכה וערוכה שהוזמנה על ידי גורמים פוליטיים בחדרה המבקשים לפגוע במפעל חיים של 35 שנה. לא אתייחס לאסופת רכילויות והשמצות שבוימו ביד גסה לצורך הכתבה. זכיתי למול אלפי ילדים מהעדה האתיופית ואני רואה בזאת שליחות קודש. אמשיך להקדיש את חיי לציבור".