בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (רביעי) עם נשיא קזחסטן, בין היתר, על ביקורו הצפוי של הנשיא האיראני חסן רוחאני במדינה.

המארח שאל את נתניהו איזה מסר היה רוצה להעביר למנהיג האיראני ונענה כי ישראל היתה מעוניינת לדעת מדוע האיראנים ממשיכים לאיים בהשמדת ישראל.

"הם לא יודעים עם מי הם מתעסקים? ישראל היא לא ארנבת. ישראל היא נמר וכשהם מאיימים להשמיד אותנו הם שמים את עצמם בסכנה גדולה", הבהיר נתניהו למארח ואמר לו כי אם האיראנים ישנו את גישתם לישראל, היא בתגובה תשנה את הגישה כלפי איראן. בינתיים הבהיר, לא נעבור לסדר היום על הניסיונות והאיומים להשמידנו.

נתניהו שוחח עם עיתונאים על חשיבות הביקור בקזחסטן והבהיר כי מדובר ב"מדינה ענקית שמחוברת לכל הגורמים - לסין, רוסיה ודרך אגב גם לאיראן - והיא מאוד רוצה להגביר את שיתוף הפעולה איתנו".

לדבריו, "זה ביקור היסטורי. לא היה דבר כזה, וזה מסמל את החדירה שלנו לעולם המוסלמי, המודל של הקשרים שלנו עם העולם המוסלמי. אינני מכחיש שיש לי כוונה כפולה כאן –להגיע לשווקים ולמדינות וגם לייצר נורמה של יחסים גלויים ונרחבים ועמוקים בין מדינת ישראל לבין מדינות מוסלמיות".

במהלך הביקור סוכמו גם מספר נושאים כלכליים וביניהם לייצר טיסות ישירות בין המדינות, ביטול הצורך באשרות כניסה וקיום אזור סחר חופשי.