השר כץ במהלך נאומו, הערב
השר כץ במהלך נאומו, הערבצילום: מרכז מורשת בגין

השר ישראל כץ קורא הערב להחלת ריבונות ישראלית ביישובים נוספים אותם הגדיר, ירושלים רבתי.

באירוע לציון 35 שנים לחוק רמת הגולן שהתקיים במרכז מורשת בגין אמר השר כץ כי "ישראל חייבת להרחיב את גבולות ירושלים ולהחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, ישובי גוש עציון, גבעת זאב וביתר עילית - בדיוק כשם שעשה מנחם בגין ביחס לרמת הגולן לפני 35 שנה".

"זו ההחלטה הנכונה וזה העיתוי המתבקש נוכח הנסיבות הלאומיות, האזוריות והבינ"ל הקיימות כיום והצורך לחזק את מעמדה של ירושלים. המועד הנכון מכל לעשות זאת ב-3 קריאות וביום אחד כפי שנעשה אז, הוא ביום ההכרזה הצפויה על העברת שגרירות ארה״ב לירושלים, שכולנו מקוים שתבוא בקרוב", דברי השר כץ.

הוא התייחס גם לרמת הגולן והצהיר כי יש "לפעול מול הממשל החדש בארה"ב להשגת הכרה אמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן".

השר אמר כי על מדינת ישראל "לקבוע יעד של 100 אלף מתיישבים ברמת הגולן במהלך השנים הבאות ולהעמיד לשם כל את האמצעים הנדרשים".

כץ גם התחייב לבנות תחנת רכבת חדשה בגולן. "בתחום התחבורה עליו אני ממונה אני מתחייב שבנוסף למערכת הכבישים שהקמנו ואנחנו מקימים לחיבור הגולן והגליל למרכז המדינה, תיבננה מסילות הרכבת לקרית שמונה וטבריה"

השר התייחס גם לנושא המדיני וקרא "לנהל מו"מ על הענקת סמכויות אוטונומיות לפלסטינים ביהודה ושומרון בשיתוף מצרים, ירדן ומדינות ערביות נוספות". לדבריו, "כל רעיון הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בלב הארץ - דינו להידחות על הסף. בשל היותו נוגד את זכויותינו ההיסטוריות על הארץ ובשל היותו סכנה חמורה לביטחון מדינת ישראל בעתיד".