הפייסבוק חשף.
הפייסבוק חשף.פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב נגד חייל גל"צ לשעבר, ברוך אינדיג, בגין חדירה לחומר מחשב, הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, החל משנת 2013 ועד לאוגוסט 2015, איתר אינדיג בדרכים שונות עשרות חשבונות דואר אלקטרוני ואת פרטי הסיסמאות של מחזיקי החשבונות, ללא ידיעתם או הסכמתם.

אינדיג חדר שלא כדין בהזדמנויות רבות ושונות, לחשבונות פייסבוק אישיים של אנשים שונים, הכל במטרה לבצע עבירות. בחלק מהמקרים, שינה את כתובות המייל בחשבונות האישיים והשתלט עליהם, ואף התחזה לאחרים, באמצעות הפייסבוק, בעודו מתכתב עם אנשים רבים. בזכות המידע הכוזב ומצגי השווא הוא קיבל במרמה את שיתוף הפעולה שלהם, וכן תמונות אינטימיות של לפחות תשעה אנשים שונים.

בין היתר, מואשם אינדיג כי במועד שאינו ידוע חדר לחשבון הפייסבוק של ידידתו, שלא בידיעתה או בהסכמתה. אינדיג השתלט על החשבון באמצעות פנייה לפייסבוק, תוך התחזות בשם הידידה, ובקשה לאפס את הסיסמא ולשנות את כתובת המייל המעודכנת בחשבון. אינדיג ידע, כי ידידתו לא תיכנס לחשבון האישי שלה בשבת, מה שיאפשר לו לבצע את השינוי ללא ידיעתה.

עם קבלת הגישה לחשבון, השתמש אינדיג בחשבון האישי של הידידה כבשלו, תוך שהוא מציג עצמו בכזב בפייסבוק בשמה של הידידה, בחורה צעירה ולסבית. אינדיג התכתב עם נשים ואנשים שונים כשהוא מתחזה לאותה ידידה, ניהל עמם שיחות אינטימיות ומיניות, וכך קיבל במרמה את שיתוף הפעולה שלהם. במסגרת ההתכתבויות, ולאור המצג הכוזב, שלחו לו 8 נשים וגברים תמונות אינטימיות שלהם, במרבית המקרים תמונות עירום.

במקרה אחר, לאחר שאינדיג קיבל במרמה את פרטי ההתחברות של מתלוננת לחשבון הפייסבוק והמייל האישי שלה, הוא חדר לחשבונותיה והשתלט עליהם ללא ידיעתה והסכמתה. אינדיג התכתב דרך חשבון הפייסבוק של המתלוננת עם אנשים שונים, התכתבויות אינטימיות ומיניות בעיקרן, בעודו מתחזה למתלוננת בכזב, ואף קיבל תמונה אינטימית של אחת הנשים עמן התכתב.

בחודש יוני 2015 יצר אינדיג חשבון פייסבוק חדש ופיקטיבי על שם יובל כהן, תוך שימוש בתמונות המתלוננת, בלי ידיעתה או הסכמתה, באופן המציג אותה כיובל כהן.

לפי האישום השני בכתב האישום, אינדיג יצר מסמך כוזב, שאותו הפיץ לאחרים מכתובת מייל פיקטיבית הנחזית לכאורה ככתובת מייל של חברת גוגל, תוך שהוא יוצר מצג כוזב כי מדובר בהודעה מגוגל (Google) לפיה מישהו ניסה לפרוץ לחשבונות, והמקבל מתבקש לשלוח את הסיסמא הישנה וחדשה שלו על מנת לוודא שחשבונו לא נפרץ. בדרך זו קיבל אינדיג במרמה, מאנשים שונים, מידע על חשבונות הדוא"ל שלהם. על סמך המידע שקיבל חדר אינדיג לחשבונות דואר אלקטרוני של אנשים שונים שלא כדין, העתיק מתוכם מידע והשתמש בו, שלא בידיעתם או הסכמתם.

בין היתר העתיק אינדיג את פרטי כרטיס האשראי של מספר מתלוננים ובמקרה אחד ביצע רכישות בכרטיס בסך 70 ש"ח. במקרה אחר חדר הנאשם לחשבון הדואר האלקטרוני של חברו, ומשם שלח הודעה לקבוצה בשם "מיניות ליבראלית" כשהוא מתחזה לחברו בכזב. במסגרת זו קיבל אינדיג תמונות אינטימיות של חברי הקבוצה ושמר אותן, ובנוסף העתיק אינדיג תמונות שקיבל החבר מנשים אחרות. באמצעות הפרטים הללו חדר אינדיג, שלא כדין, לחשבונות פייסבוק רבים, ובחלק מהמקרים העתיק תמונות של נשים ושמר אותן, ללא ידיעתן והסכמתן.

אינדיג העתיק את התמונות האינטימיות שאיתר בחשבונות הפייסבוק האמורים אל מחשבו של חבר בגלי צה"ל, ללא רשות, וללא ידיעת החבר, ושמר אותם במאגר במחשב, עד שהתבקש למחוק את המאגר. אינדיג איתר באחד המחשבים של גלי צה"ל תמונות אינטימיות, כולל תמונות עירום של אחת העובדות במקום, והעתיק אותן ללא ידיעתה והסכמתה.