מרצים באקדמיה לאמנות "בצלאל" בירושלים שיגרו היום (חמישי) מכתב לשר החינוך נפתלי בנט וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו הביעו את תמיכתם המלאה בסטודנטים.

כזכור, עשרות סטודנטים בבצלאל הפגינו היום נגד חקירת הסטודנטית שתלתה תמונה בה נראה נתניהו עם חבל צמוד לראשו. גם המרצים הצטרפו אליהם ונשאו שלטים: "מירי רגב שרת חוסר התרבות", "חופש הדיכוי" ועוד.

"אנו, מרצות ומרצים באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, מוחים על פגיעה קשה בחופש האקדמי בבצלאל ובהשכלה הגבוהה בישראל לנוכח זימונה לחקירה במשטרה של סטודנטית שנה א' בעקבות תליית עבודה לביקורת במסדרון האקדמיה", כתבו המרצים, שהסבירו כי תרגיל במסגרת האקדמיה אינו מהווה "קריאה לפעולה".

"תכליתו של חינוך לאמנות הוא מתן האפשרות לשאול שאלות על המרחב האישי, החברתי התרבותי - ובהכרח הפוליטי - בו אנו חיים", הם הוסיפו.

"ההחלטה להסיט את הדיון למישור הפלילי מייצרת איום אשר ירחף על פתיחותו של הדיון והלימוד באקדמיה ויצמצם את המרחב החינוכי, זהו תקדים מסוכן לחופש האקדמי בישראל", כתבו המרצים במכתב שפורסם בערוץ 10. הם מצפים ממנדלבליט לחזור בו בפומבי מהפניית הנושא למישור המשפטי, לדבריהם, ומצפים גם מיו"ר המל"ג וראשי המוסדות האקדמיים בארץ לנקוט עמדה ברורה בנושא.

נזכיר כי אתמול תלו סטודנטים מבצלאל איורים של נתניהו כשחבל תלייה סביב איבריו המוצנעים. מתחתיו הופיע הכיתוב "ככה זה טוב, היועמ"ש?".