שר החקלאות, אורי אריאל, הגיע היום (שישי) לביקור בישוב עמונה הסמוך לעפרה.

השר הגיע לעמונה לאחר שביממה האחרונה ישנם מגעים אינטנסיביים בין גורמים פוליטיים לבין נציגי היישוב וההתיישבות למציאת מתווה העתקה שיהיה מוסכם על כולם.

"באתי לעמונה כדי לומר לתושבים שאני מצדיע להם ואהיה איתם בכל מצב. אני מעריך את ההחלטה של התושבים משום שהיא נובעת מנקודת מבט ערכית אך ריאלית", אמר אריאל.

"במקביל לכך, אנחנו פועלים למציאת מתווה מוסכם, שישאיר את התושבים על ההר ויחזק את כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. עוד אי אפשר לברך על המוגמר אבל כידוע אין יאוש בעולם כלל".

בן ארי משוחח עם עולה לעמונה

תושבי עמונה נערכים לפינוי שצפוי לצאת לפועל במוצאי שבת או בתחילת השבוע הבא, "אנחנו מוכנים למאבק שנכפה עלינו וקוראים לציבור להצטרף אלינו", אמר יו"ר מטה מאבק עמונה אביחי בוארון במסיבת עיתונאים.

"כאן בנינו את ביתנו. לצערנו, עמונה נותרה מחוץ לחוק ההסדרה. פוליטיקאים הסבירו לנו כי מדובר בהישג וכל המשפחות יישארו על ההר, אבל אחרי יומיים הגיע המסמך ומה שהיה בכתב לא תאם את מה שנמסר בעל פה. המדינה לא התחייבה על כלום", אמר בוארון.

"אנו קוראים למנהיגים לדאוג לפתרון, עדיין לא מאוחר. אם תהיה התחייבות לבנות את הבתים החלופיים ודחיית ההרס למעבר מדלת לדלת, נסכים. אם לא תהיה התחייבות, לא נקבל את המתווה. לא קורעים אדם מביתו".