לגביע חוקים משלו. אף אחד לא ציפה שהכלל הזה יצליח לשתק את אלופת ליגת העל שבכדורסל, מכבי ראשון לציון.

האלופה התארחה הערב (ראשון) אצל הפועל באר שבע מהליגה הלאומית, במסגרת שלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורסל, ויצאה משם עם אחת ההפתעות הגדולות בתולדות הגביע בשנים האחרונות כשהפסידה בתוצאה 96:104 והודחה בשלב המוקדם.

האם זהו סוף דרכו של אריק שיבק כמאמן מכבי ראשון לציון, או שבקבוצה שספרה כבר הפסד שני ברציפות בכל המפעלים יזכרו למאמן הוותיק את האליפות ההיסטורית?

פתיחת המשחק הייתה שייכת לאלופת ליגת העל, כשמאליק וויינס, שחקנה החדש של ראשון, קלע 8 נקודות מהירות שהעלו את קבוצתו ליתרון 13:8 לאחר חמש דקות ראשונות של משחק.

אצל באר שבע היה זה ג'ף אלן, שחקנם לשעבר של מכבי חיפה והפועל תל אביב, שהוריד את קבוצתו ליתרון עם תום הרבע הראשון, 20:21.

נמרוד לוי הצעיר והמוכשר קלע ארבע שלשות לזכות האלופה במחצית הראשונה, אבל אלן היה גדול על שחקני הפנים של האלופה כשאת המחצית סיים עם 20 נקודות. בהפסקה - שיוויון 50:50.

הדרומיים המשיכו את המשחק הטוב שלהם גם במחצית השניה, כשאף פתחו פער קטן והתוצאה הראתה יתרון 65:77 לקראת הרבע האחרון של המשחק.

הלחץ עשה את העבודה על שחקני האלופה שפשוט קפאו ולא הצליחו לבצע מהלך אחד ראוי. ללא כדורים חוזרים, הפער רק הלך ותפח, ובסיום - ניצחון סנסציוני לזכות הקבוצה מבירת הנגב שממשיכה להראות שמשהו טוב מתפתח בדרום, לפחות מבחינה ספורטיבית. 96:104 לבאר שבע שמדיחה את האלופה מראשון לציון ועולה על חשבונה לרבע גמר גביע המדינה שבכדורסל.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת שמינית גמר גביע המדינה שבכדורסל, הביסה מכבי חיפה ללא קושי את אליצור קריית אתא בתוצאה 91:54.