מחנכים לשנאה. מיכה אבני
מחנכים לשנאה. מיכה אבניצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין ז"ל שנרצח בפיגוע התופת באוטובוס בארמון הנציב לפני כשנה, אומר לערוץ 7 כי אין בכוונתו לשתוק עד שיועמדו לדין מארגני אירוע הוקרה למחבל שנערך בנצרת.

"לאחר שנודע לי שבשבוע שעבר התקיים אירוע הוקרה למחבל לילדי בית ספר בנצרת, פניתי למפכ"ל בדרישה לפתוח בחקירה פלילית".

לדבריו, לא ייתכן שבישראל מתחת לאפינו יחנכו ילדים להיות שהידים, כלשונו. "מאז הרצח לפני כשנה מנסים להפוך את הרוצח לשהיד וממילא להפוך אותו לסמל של חינוך. מחנכים ילדים על המורשת שלו כמו שעושים ברשות כששם מקימים בתי ספר על שמו, עושים מחנות קיץ עם תכניות להכשרה ומעודדים בני נוער להיות שהידים".

לייקין מקווה שהאחראים על קיום האירוע יתנו את הדין, "נדהמתי שהתקיים אירוע כזה בנצרת, לפי הדיווחים בעיתונות הערבית כאלף תלמידי בית ספר עשו מעגל קריאה ודיברו על המחבל כמושא להערצה.

החלטתי שצריך לשים קץ לדבר הזה בפרט שזה קורה כאן. פניתי למפכ"ל שיחקור את האירוע וגם לשר הפנים שיש לו סמכות לפטר את האחראים. אם עיר במדינת ישראל מוקירה מחבל והופכת אותו לשהיד זו קריאת תמיכה להסתה".

לייקין פעיל מאוד גם במלחמה בהסתה לטרור בחו"ל, "מאז הרצח אני פעיל במדיה החברתית ובאמצעות ארגון שורת הדין הגשתי תביעה נגד פייסבוק ויזמתי חוק שיטיל קנסות על הסתה ברשת. בדיוק כפי שעשו חוק נגד פורנוגרפיה שיעשו חוק שימנע הסתה ברשת".