ראש הממשלה מגיב לדריסה בברלין

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הרצחני אמש (שלישי) בברלין, מסתובב חופשי בגרמניה כשהוא חמוש ומסוכן לציבור.

בפיגוע נרצחו 12 בני אדם ונפצעו כ-50, אחד מהם ישראלי שמצבו קשה אך יציב.

בשעות הבוקר עצרו כוחות הביטחון בגרמניה גבר פקיסטני כבן 23 אשר המשטרה חשדה כי הוא המחבל. בחקירתו הכחיש כל קשר לפיגוע ובהמשך הודיע המשטרה כי מדובר באדם הלא נכון.

דובר המשטרה מסר: "יש לנו את האדם הלא נכון ולפיכך אנו ניצבים מול מצב חדש. המחבל האמיתי עדין חופשי, מסוכן ויכול לגרום נזק נוסף". הוא הודיע כי המשטרה בגרמניה תתגבר בצורה משמעותית את האבטחה ברחובות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבטיחה כי האחראים לפיגוע ייתפסו וייענשו בחומרה. במסיבת עיתונאים אמרה הקנצלרית כי "חייבים להניח שמדובר במתקפת טרור".

הישראלי שנפצע בפיגוע עבר ניתוח בבית חולים מקומי, מצבו מוגדר קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. רבה הראשי של ברלין הרב יהודה טייכטל דיווח כי אשתו של הפצוע הישראלי מוגדרת כנעדרת.

רב הקהילה היהודית בברלין ביקר את הישראלי הפצוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ישראל מגנה מה שנראה כהתקפת טרור בגרמניה. אנחנו שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים, כמובן לממשלת גרמניה, וגם החלמה מהירה לפצועים שכוללים אזרח ישראלי".

לדבריו, ההתקפה הזאת מצטרפת להתקפות נפשעות, ''הטרור פורץ בכל מקום ואפשר להילחם בו רק על ידי כך שנלחמים בו ואנחנו נביס אותו, אבל נביס אותו הרבה יותר מהר אם כל האומות החופשיות והמותקפות יתאחדו כדי להביס את הטרור".

הפיגוע התרחש ביריד הומה אדם במרכז ברלין. המחבל, ככל הנראה מהגר שהגיע בחודשים האחרונים מפקיסטן לגרמניה, היה מוכר כפושע לרשויות החוק. המחבל השתלט על משאית של חברת הובלות פולנית לאחר שרצח את נהגה - ואז כיוון אותה לתוך הקהל בשוק, אליו נכנס עם המשאית במהירות שיא.

המשטרה בברלין מתייחסת לאירוע כאל פיגוע טרור ומנסה לחקור האם המחבל השתייך לארגון טרור כלשהו. הבוקר פשטו כוחות ביטחון מיוחדים על מתקן שהיה לפליטים בברלין, שבו ככל הנראה התגורר המחבל, וביצעו שם מעצרים נרחבים.

הרב יהודה טייכטל, רבה של ברלין, אמר הבוקר לערוץ 7 כי "גרמניה בתדהמה מהפיגוע, אנשים עדיין מפחדים ויש הרבה בלבול. לא היה פיגוע כזה 20 שנה בברלין. אנחנו בקהילה היהודית מגבירים את האבטחה וכבר שוחחתי על כך עם המשטרה".

רב הקהילה היהודית סיפר כי היו התראות על כוונה של מחבלים לבצע פיגועי טרור, אבל לא התראה ישירה לפיגוע בשוק חג המולד. ''המשטרה קבעה היום שכמעט בוודאות מדובר בפיגוע וזאת על בסיס העובדה שהמשאית נכנסה ונסעה בתוך השוק כ-80 מטר מבלי לעצור".