אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

רב הטכניון בחיפה, הרב אלעד דוקוב, הורה לסטודנטים שלא להיכנס למתחם בית הסטודנט לאחר שסטודנטים נוצרים הציבו בו עץ חג המולד מקושט.

בפוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו כתב הרב דוקוב, "עץ האשוח הינו סמל דתי לא נוצרי אבל פרובלמטי יותר - פגני. מפורש בהלכה שבכל מקרה בו ניתן להקיף ולא לעבור במקום שיש בו משום עבודה זרה, חובה לעשות זאת. לכן אין להיכנס לבית הסטודנט בכל מקרה בו ניתן להקיף".

לצד העץ המקושט, הוצבה במקום גם חנוכייה. על כך כתב הרב דוקוב: "אינני מעוניין שחנוכייה תככב עם משהו המהווה ניגוד המוחלט לכל מאבקם של החשמונאים. ממוסד אקדמי צפיתי להתייחסות אחרת יותר מדעית ויותר מתחשבת מבחינה אינטלקטואלית וערכית".

סטודנטים בטכניון זעמו על דבריו ומחו עליהם. "כאנשים סובלניים, אנחנו אמורים לכבד את כולם. באמת תחרימו מקום רק כי הוצב שם סמל לחג של דת אחרת?", שאל אחד הסטודנטים - על פי הדיווח בערוץ 2. סטודנט אחר טען נגד הרב כי "זו תפיסה צרת אופקים" ואף כינה את הפוסט שכתב הרב "מביך".

סטודנטים רבים דווקא תמכו בעמדת הרב דוקוב והסבירו שהרב עושה את תפקידו ופוסק הלכה שתואמת את השקפת עולמם של הסטודנטים הדתיים בטכניון.

ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב בגין הסתה לגזענות.

״מדובר בהתבטאויות שיש בהן הסתה ברורה לגזענות בניגוד לחוק, ולכן הן גם מהוות עבירה פלילית חמורה", אמר ח"כ ג'בארין. "התבטאויות אלו פוגעות קשות בציבור הסטודנטים הערבים בטכניון, ובחברה הערבית בכלל״.

מהטכניון נמסר בתגובה: "דבריו של הרב דוקוב, המשמש כרב בית הכנסת שבטכניון, פורסמו בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו ומשקפים את דעתו האישית בלבד ולא את עמדת הטכניון בנושא. אגודת הסטודנטים מציינת כמובן מאליו את כל החגים היהודיים, ובמקביל מאפשרת גם לסטודנטים בני דתות אחרות לבטא את עצמם מתוך כבוד וסובלנות. החגים השונים מצוינים בטכניון במגוון פעילויות, וגם במקרה זה הוצב עץ האשוח לצד החנוכייה. אנו נחושים להמשיך ולשמש דוגמה ומופת לסובלנות ולדו-קיום בחברה הישראלית".