עו"ד יוסי פוקס
עו"ד יוסי פוקסיוני קמפינסקי

עו"ד יוסי פוקס יו"ר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מעריך בראיון לערוץ 7 כי חוק ההסדרה בסופו של דבר ייגנז.

"להבנתי יש היום רצון לדחות את מועד השלמת החקיקה הזאת עד לאחר שהנשיא טראמפ יכנס לבית הלבן", הוא אומר.

לדבריו, "היה חשוב קודם להגיע להסכם עם תושבי עמונה ולבקש ארכה של 45 יום מבית המשפט לפינוי עצמו - ואז אחרי שהנשיא טראמפ יכנס לתפקידו יושלם תהליך החקיקה לקריאה שנייה ושלישית יחד עם זאת אני ספקן שזה יקרה, גם כי אני חושש שהמהלך של חוק ההסדרה היה יותר טקטי - גם היות והיועץ המשפטי לממשלה מתנגד נחרצות לחוק הזה. לכן אני מעריך שינסו לקבור אותו".

הוא טוען כי למרות ההתנגדות של היועץ המשפטי לחוק ההסדרה, הוא עשה צעדים גדולים למען ההתיישבות. "אמנם משבר עמונה מאחורינו אבל לא בטוח שהמשבר הגדול יותר של הרבה בתים בהתיישבות אינו לפנינו. תקנת השוק פותרת בעיות של בתים שנרכשו בתום לב, אבל לא של בתים אחרים ביו"ש. בהנחה שסיכוייו של חוק ההסדרה לעבור את הבג"ץ אינם גבוהים אין ספק שבתים רבים ביו"ש יתקלו בבעיות בעתיד".

לדברי פוקס, "חשוב לומר שהיועץ המשפטי לממשלה אינו אויב ההתיישבות - ובנושאים רבים למעט חוק ההסדרה הוא עשה שינוי של 180 מעלות ביחס לקודמו".

פוקס לא רואה בדיונים שהיו על חוק ההסדרה בזבוז זמן. "גם אני הוזמנתי לוועדה והגנתי על החוק, והימין בוודאי ימשיך לקדם אותו. לצד זה יש לי חשש שינסו למסמס אותו וסיכוייו לעבור בבג"ץ נמוכים. ללא חוק ההסדרה מאות בתים ביו"ש נמצאים בסכנה, כי תקנת השוק לא תסייע בעניינם".