לוקחים אחריות ומשנים תודעה
לוקחים אחריות ומשנים תודעהצילום: מאיר ברכיה

משלחת של חברי קונגרס, חברי פרלמנט ובכירים נוספים סיירה אתמול (שלישי) בשומרון, נפגשה עם ראש המועצה יוסי דגן ב"מרפסת של המדינה" בפדואל וצפתה לעבר כל מישור החוף.

המשלחת ביקרה גם בתצפית ''שלושת הימים'' באיתמר ובמפעלים באזור התעשייה בברק, שם נחשפה לדו קיום בין הפלסטינים ליהודים.

חבר הקונגרס דיוויד בראט אמר "זה כבוד להיות כאן" ופנה לדגן: ''אתה יכול לעזור לנו בקונגרס עם האקדמיה היהודית בארה"ב, אנחנו צריכים עזרה, האקדמיה בארה"ב היא אנטי ישראלית, אז אנחנו צריכים עזרה שם ואני חושב שהכי טוב שזה מגיע מישראל. אם זה בא ממני, אם היהודים במדינה שלי מתנגדים לעמדות שלי, זה מקשה עלינו.

"כמו כן אתם מציגים עמדה ביטחונית רצינית ונכונה בנושא הטרור אבל אם אתם יכולים לעזור לנו לאסוף מידע על איומים על ארה"ב שיש מהם קו ישר לטרור אצלכם''. בראט סיפר כי ''מרחק רחוב אחד מהמשרד שלנו בקונגרס יש מרכז של האחים המוסלמים... יש הרבה דברים רעים שקורים בעולם כרגע. ופוליטיקה תמיד מובילה הכל אבל בואו פשוט נמשיך לעבוד יחד''.

חבר הקונגרס דיוויד בראט

חבר הפרלמנט האירופי מטעם מפלגת UKIP הבריטית, ביל אטרידג', אמר במהלך הסיור: "אתם יכולים לסמוך על העובדה שלא רק שהוספתם לנו ידע בסיור הזה אלא שיצרתם לעצמכם חברים באירופה ובבריטניה. התמיכה שלנו בכם והלחימה על כך שלא ינקטו כלפיכם צעדים בלתי הוגנים הפכה היום למטרה עבורנו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר לבכירים כי "במשך שנים נאלצנו לראות דרך המסך את ההצגה מתנהלת בירושלים בבריסל או בוושינגטון. שמענו את מנהיגי העולם דנים בעתידנו, בעתיד ילדינו ובשאלה ההזויה אם לאפשר לנו לבנות עוד גן ילדים או עוד בית ספר, וזאת מבלי להכיר את המציאות.

''בחרנו לקחת אחריות, להביא את מובילי דעת הקהל לשומרון ואת השומרון למנהיגי העולם ולהילחם על זכותנו. היום שוב זכינו לראות כיצד המפגש הבלתי אמצעי מביא לא רק לשינוי תודעה אלא גם לשיתופי פעולה ולברית מול גורמים משפיעים בארה"ב ובאירופה", הוסיף.