טביב. מלחמת חורמה באוהדים
טביב. מלחמת חורמה באוהדיםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"קומץ די קטן שלא מייצג את כל אוהדי בית"ר ירושלים, פוגע בקבוצה", כך התבטא אמש בסיום ההפסד של קבוצתו, בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב.

טביב, שכבר תקופה ארוכה מנהל מלחמת חורמה באוהדי קבוצתו, טען בראיון בסיום ההפסד של בית"ר לעירוני קריית שמונה, הפסד שעמד על 0:2, כי מי שאשמים במצבה של הקבוצה אלו לא אחרים מאשר האוהדים שביציעים.

"אוהדים שמקללים שחקן שלובש את החולצה של בית"ר ב-0:0, זה פוגע בשאר החברים שלו וגם בשחקן עצמו כמובן. במקום לעודד כשלא הולך, הם עושים את ההפך. זה קומץ, זה לא כל הקהל של בית"ר, אבל קשה ככה לעבוד", אמר טביב.

עוד הוסיף הבעלים הירושלמי כי למרות דרישת אוהדי הקבוצה לפטר את המאמן רן בן שמעון, הוא לא ממהר לעשות זאת. "נכון שאנחנו לא משחקים טוב כבר כמה שבועות, אך אנחנו נמשיך עם רן בן שמעון".

על מלחמתו באוהדים, בעיקר אלה הגורמים לקנסות לקבוצה ולו, בשל קריאות גזעניות ועוד בעיות התנהגות, אמר טביב כי הוא עושה הכל נגד האלימות והגזענות ביציעים, אבל לטענתו אמורה זו להיות תפקידה של המשטרה ובתי המשפט. "כאשר תופסים בן אדם עם אבוקה ומרחיקים אותו לשבועיים, זו לא הרתעה. הקומץ הזה מזיק לקהל מאוד גדול שהוא נגד אלימות וגזענות. אסור לתת להם להיכנס למגרשים וזה תפקידה של המשטרה".

"יש כאן משהו מכוון של הקומץ שבא להזיק לקבוצה. בית"ר לא מעניינת אותם, מעניין אותם להזיק. אני חושב שלא המועדון צריך להינזק, אלא לטפל נקודתית באותו קומץ. אני לבד לא יכול לעשות הכל, אני משתדל לעשות את המקסימום, אבל המנהלת וההתאחדות צריכים לטפל בזה כמו שהיה באירופה. אי אפשר להמשיך בצורה הזו, אני עושה את המקסימום, רוכש שחקנים והם גורמים נזק. סגירת יציעים, רדיוסים, זה פוגע במועדון וההשקעה יורדת לטמיון".

בינתיים נראה כי הירושלמים, שכנגדם עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות ממאזנם, בגין סעיף דומה של קריאות גזעניות, יינצלו גם הפעם מעונש זה. הסיבה: מאבקו של טביב בתופעה ובאוהדים, כמו גם החלת שיטת שלושת השלבים שמכריחה ענישה מינימלית כנגד הקבוצה והבעלים.

הקריאות הגזעניות של האוהדים הירושלמים צויינו בדו"ח השיפוט הן של שופט המשחק שלומי בן אברהם והן של המשקיף אבי לוי, מה שמכריח את תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף לזמן את הירושלמים לוועדת המשמעת בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל ביום רביעי הקרוב.

על פי הכתוב בדו"ח השיפוט, "בדקה ה-60 החלו אוהדי בית"ר בצעקות, "אחמד עאבד מחבל", "מוחמד מת" "ושיישרף לכם הכפר", מה שהביא את כרוז המשחק להזהיר את האוהדים הירושלמים כי אם הקריאות יימשכו, יעצור השופט את המשחק".

הקריאות אמנם נרגעו אבל בסביבות הדקה ה-70 שוב נשמעו קריאות "מוות לערבים", כשהתייעצות בין השופט הרביעי למשקיף מנעה את הפסקת המשחק, בטענה כי מדובר באירוע בו אחדים בלבד מאוהדי בית"ר קראו קריאות אלה.