רחובות חשוכים.
רחובות חשוכים.צילום: ISTOCK

אור חנוכיות | אהרן דויטש | חדשיר

את אהרן דויטש פגשתי לראשונה במדרחוב בן יהודה בירושלים לפני כשנה.

למי שלא בקיא בענייני המדרחובים המקומיים אתקצר כי בשנים האחרונות נוהרים מוזיקאים בתחילת דרכם אל קהל עוברי הדרכים. לא בשביל המטבעות שנזרקים אל כובעם או אל נרתיק גיטרתם, אלא בשביל ההופעה הארוכה, לעתים חמש או שש שעות ברצף, בלי רפרטואר ובלי מכירת כרטיסים, בלי יחצנים ובלי מפיקים. ככה סתם בלב הרחוב.

יש משהו בתמימות ובפשטות של הקהל הרחובי שכובש את המוזיקאיים, והם כובשים בחזרה. אהרן היה מהאלה שמאהבים במבט ראשון ובצליל ראשון. ופתאום הוא כאן, במרשתת, מוציא חדשירים, עובד על אלבום בכורה. איזה כיף.

ולשיר עצמו: שירתו של דויטש תמימה וחביבה, מילות השיר ונגינת הלחן נשמעות, לי לפחות, כלקוחות משיר נושא של מחזמר לחנוכה (אולי בגלל העיבוד), אבל כיפים גם לשמיעה בבית. אה, שלא תופתעו, משום מה השניות האחרונות של השיר נקטעות (כנראה) מיוטיוב (אהרן לטיפולך).

חנוכה | גוונים | מאש-אפ

אחרי יונינה, 'שבט אחים' ושאר משפחות מוזיקליות – קבלו את השם החם הבא – מקהלת 'גוונים', הלא היא משפחת תורג'מן!

הלהקה האנונימית כבר עפה לכל כיוון ברשתות החברתיות. אחרי ביצועי משאפים למתי כספי ולשירים שונים, מביאה המשפחה לחג החנוכה את ביצוע ההכל-כלול של שירי החנוכה. המעברים בין השירים עוד זקוקים לליטוש או שניים אבל הרמוניית הקולות יפהפייה.

יונינה – מאחוריכם!

שימו לב – הקטע הבא מכיל שירת נשים (במקהלה עם גברים):

מעוז צור | התזמורת הפילהרמונית | הופעה

ונסיים בקטע יפהפה, מתוך הופעה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית לרגל 75 שנה לייסודה. עשרות הכלים הקלאסיים, בניצוחו של זובין מהטה, הופכים את המנון החנוכה לקסם מוזיקלי שזורה אבקניו לכל עבר. לפרסומי ניסא.

חג שמח!