אוהדי בית"ר (ארכיון)
אוהדי בית"ר (ארכיון)צילום: פלאש 90

לוקחים אחריות על מצב הקבוצה. זה לא סוד שהיחסים בין הבעלים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, אלי טביב, לבין אוהדי הקבוצה ובייחוד חברי ארגון האוהדים, 'לה-פמיליה', נמצאים בתקופה רעה.

בעוד טביב מפיל את האחריות למצבה של הקבוצה על חברי ארגון האוהדים הירושלמים, אלה טוענים כי טביב מנסה להתנער מאחריות למצבה המקצועי אשר הוא זה שגרם לה, הן על ידי מכירת הכוכבים של הקבוצה והן על ידי חוסר השקעה כספית בקבוצות הבוגרים והנוער של המועדון.

אחרי שאמש נקראו קריאות גזעניות במהלך משחק הכדורגל של הירושלמים מול עירוני קריית שמונה, מה שעשוי להביא להפחתת שתי נקודות ממאזנה של בית"ר שגם כך רחוק מלהיות מספק מישהו בבירה, נראה שגם האוהדים האדוקים מבינים כי המצב הגיע לשפל חדש.

היום (ראשון) מפרסמים חברי ארגון האוהדים, 'לה-פמיליה', קריאה לאוהדים הרבים: הפסיקו לקרוא קריאות גזעניות במשחקי הקבוצה. ימות המשיח או שיש סיבה לכך?

דווקא שעות ספורות אחרי עוד מתקפה חמורה של הבעלים טביב כנגד האוהדים הירושלמים, במהלכה טען כי האוהדים הם שפוגעים ביכולת השחקנים שעל כר הדשא, בארגון האוהדים הירושלמים עונים בצעד מפתיע, כשאלה מעניקים לטביב ולמועדון כולו תמיכה.

"חברים יקרים, בזמן האחרון ראשי הקהל מקבלים לא מעט שיחות לגבי מצב הקבוצה ולגבי מצב הקהל", כתבו חברי הארגון בדף הפייסבוק הרשמי שלהם. "הקשבנו לכולכם, כולם רואים שעוברת עלינו תקופה רעה, כל האוהדים כואבים שבית"ר שלנו ללא שאיפות ושבית"ר שלנו באמצע העונה כבר איבדה עניין בליגה. אבל בית"ר זה החיים שלנו! בית"ר זה הדם והחמצן שלנו! בית"ר זה פשוט מי שאנחנו".

בארגון אומרים כי האחריות שיש להם על מצבה של הקבוצה, היא זו שמכריחה אותם לנהל את המשבר בצורה אחרת, כשהמטרה היא ללא ספק - החזרת בית"ר לימים היפים.

"כחלק מהתגובות שקיבלנו מכלל האוהדים אנחנו קוראים לכל הקהל להפסיק עם הקריאות הגזעניות אשר פוגעות בקבוצה. כולם יודעים את הקווים האדומים שלנו, כולם יודעים את העקרונות שלנו וכל העולם יודע שבית"ר ירושלים יש רק אחת ובחיים היא לא תשתנה!
למען האחדות הקהל ולמען המטרה שהיא בסופו של דבר להחזיר את האימפריה שלנו אנחנו עושים את הצעד הזה".

עוד המשיכו חברי הארגון, "דווקא בתקופה כזאת שבית"ר משחקת רע בלי דרך ובלי שיטה, דווקא עכשיו אנחנו מבקשים מכולם לתמוך בקבוצה. הצעדים שאנחנו עושים לא קלים לנו ואנחנו את שלנו בתור קהל נעשה, כי בית"ר מעל הכל".

בסיום מדגישים חברי הארגון כי למעשה זו הפעם האחרונה שהם משלבים ידיים והולכים יחד עם הבעלים הירושלמי, כשזה אמור לעבוד בהבטחתו ולפטר במהלך השבוע את רן בן שמעון כמו גם להביא חיזוק לקבוצה. "לך אלי טביב אנו אומרים הכדור בידיים שלך כרגע, תשנה גם אתה את הדרך - תשקיע בבית"ר, תפתח את הנוער, תכוון למעלה - לא מקום 3 אלא לאליפות! לגביע! לחזור להיות הקבוצה של המדינה".

רק כך אומרים בארגון האוהדים הירושלמי, יצאו הם לדרך חדשה שבה כולם ירוויחו. ומה יקרה אם זה לא יהיה כך? " טביב, במידה ותבחר אחרת, נזכיר לך, בכל יום בכל שעה וכל דקה שאנחנו בית"ר ירושלים, היינו פה לפניך ונמשיך להיות אחריך. מאז 1936 ולתמיד".

בבית"ר כמובן שמחו על התמיכה המפתיעה, ובהודעה מטעם נמסר כי "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים בראשות הבעלים אלי טביב מברך על ההחלטה של ארגון האוהדים 'לה פמיליה' להוציא הודעה הקוראת להפסקת הקריאות הגזעניות לאלתר בקרב יציעי אוהדי הקבוצה. זהו צעד חשוב בהבנה כי על כל הגורמים הקשורים במועדון להתלכד יחדיו למען מטרה גדולה ומשותפת זו. יחד נוקיע את הקריאות מאיתנו".