מדליקים נר שני עם הרב הראשי

מידי ערב מדליק ערוץ אורות את נר החנוכה במקום אחר. את הנר השני הדליק הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו.

בתחילה הרב לאו הסביר על משמעוית של החג בניצחון הפיזי על הייונים ומזכיר את דברי הרמב"ם: "בעקבות הניצחון חזרה מלכות ישראל למקומה ועם ישראל במשך מאתיים שנים היה בארצו".

אך לדברי הרב זהו רק החלק הראשון בניצחון: "אבל מלכות ישראל כוללת את האלמנט השני, את הרוח היהודית. כי היוונים לא חיפשו להוציא אותנו מהארץ, לא הפריע להם שנשאר פיזית על האדמה, אבל שנהיה ברוח שונה, שנהיה בהתנהלות אחרת, והרוח היהודית היא זו שניצחה כי קומץ מועט של אנשים הראה לנו שאם אתה מאמין ואתה עושה את הדברים בצורה הנכונה אז אתה גם מנצח".

הרב לאו מציע לכל אחד לבחון את עצמו היכן הוא עומד במבחן מתתיהו: "זה דבר טוב שאחת לשנה נבחן את עצמנו איפה אנחנו עם הרוח היהודית הזאת, שאחת לשנה נבחן את עצמנו האם באותה מסורת של אותם מתיתיהו ובניו בסך הכל אבא וחמישה בנים אדם לא צעיר, ובכל זאת מצליחים ביחד לשמר את הרוח וסוחפים בעקבותיהם את העם כולו אבל לאור נרות החנוכה, זה הזדמנות טובה לבדוק את עצמנו שאכן אנו מקיימים את הסיבה שבגללה נלחמו, ולמענה ניצחו".

לדברי הרב הראשי יש להסתכל גם על מדינת ישראל כעל נס: "בעצם מציאותינו כאן 68 שנים של מדינת ישראל מדינה שמתמודדת עם מלחמות עם קשיים, ובכל זאת עם הכל מדינה מצליחה, מדינה משגשגת, מדינה שנותנת לאזרחיה סיבה טובה להיות גאים במדינתם לאהוב אותה. מדינת ישראל, בת ה-68 וחצי, יופי של נס".

הרב לאו מאמין כי אור החנוכיות הזורחות כמעט מכל חלון בישראל הוא עדות לקשר של עם ישראל למסורת: "כמות הנרות שמדליקים בשבוע הזה כמות האורות שמוארים בבתי ישראל אומרים שכנראה העם מחובר למסורת ולאור החנוכה הרבה יותר ממה שנדמה כלפיי חוץ. אז חנוכה זה לא רק לאכול סופגנייה אלא חנוכה הוא הרבה יותר מזה נרות אור והאור היהודי של כל השנים הללו שמאז מתיתיהו ועד ימינו לא פסק ואנחנו בתור שלנו במשמרת שלנו נמשיך להאיר אותנו הייתי מבקש שנזכור שאנחנו מתחילים עם נר אחד וממשיכים לשניים, לשלושה, ועולים ומוסיפים".