יגיע לירושלים? שביל ישראל
יגיע לירושלים? שביל ישראלצילום: מלניה פידלר. פלאש 90

מטיילי שביל ישראל, ה"שביליסטים", התרגלו לקבל זאת בשתיקה, אולם קבוצת תלמידי ישיבה תיכונית שטיילו לאורכו של השביל לא קיבלו כמובנת מאליה את העובדה ששביל ישראל אינו עובר בירושלים. הקבוצה החליטה לעשות מעשה ולהביא לשינוי המצב האבסורדי.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם נריה טוביאנו, אחד התלמידים שהובילו לשינוי ההולך ומתרחש ממש בימים אלה.

קבוצת התלמידים מישיבת 'נועם גבעת מרדכי' עברה את מסלול השביל לקיטועין במהלך שנות הלימודים ו"באחד המסלולים, כמו שבכל ערב יש סיכום יום של מה עשינו, איך הלכנו ומה הרגשנו, ישבנו ופתאום אחד החבר'ה העלה את הנושא לדיון, דנו והגענו למסקנה שצריך לעשות משהו", הוא אומר על הנקודה שהבחינו בה – ירושלים אינה על מפת השביל.

"החבר'ה קולטים את הבעיה שירושלים בירת הנצח של ישראל לא נכללת בשביל ישראל שעובר בהרבה ערים", אומר טוביאנו ומתאר את מסלול תנועתו של השביל שמתקרב לירושלים ו"חומק, ממנה כמעט ברגע האחרון: "השביל עולה מלטרון, מגיע לסטף ואז פונה פניית פרסה חזרה ללטרון".

יצוין שהשביל אינו עובר רק ביערות ומדבריות אלא גם באזורים עירוניים כמו נתניה חדרה ומקומות נוספים, אך דווקא ירושלים נותרה בחוץ.

"מחליטים שמתקדמים עם זה הלאה, מדברים עם אנשי הצוות ועם ראש הישיבה, הרב שמחה וייסמן, שהיום הוא ראש הרשת, ומשם מחליטים שאין מנוס מלשלוח מכתב לשר אלקין, השר לענייני ירושלים ולחברה להגנת הטבע שזה עניינם. בסוף שנה שעברה עלינו לירושלים אחרי סיום השביל, ואז החלטנו לשלוח את המכתב, אלקין החליט שיש אמת בדבר והגיוני שהשביל יעבור לירושלים, הסכים להקצות לזה משאבים, דיבר עם החברה להגנת הטבע וכעת זה בהליכים מתקדמים של עשייה".

לדברי טוביאנו איש מהגורמים שאליהם פנו הוא וחבריו לא טען שסיבות מדיניות הן שמונעות את כניסתו של השביל לאזור ירושלים, יהודה ושומרון או הגולן.