נערך. משה סוויל
נערך. משה סווילצילום: יח"צ

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס ראש המועצה בפועל, משה סוויל, להתמודדות הצפויה בעוד כחודש וחצי על כהונת ראש המועצה ועל היעדים אותם הוא שם לפני כיעד.

"אני נמצא כבר שנים רבות במערכת", מזכיר סוויל המציין את היכרותו עם המערכת כולה ועם העבודה במועצה האזורית, "הייתי שותף להרבה דברים טובים שקורים בגוש עציון", הוא מציין.

לדבריו כאשר הוא שוקל ובוחן את היעדים אותם הוא מציב לעצמו כראש מועצה הוא בוחן את הדברים מוך שאלת 'איפה אנחנו צריכים להיות בעוד עשור', וכשהוא משיב לעצמו על שאלה זו הוא רואה כיעד את הכפלת מספרם של תושבי המועצה לחמישים אלף תושבים, "זה לא יקרה לבד. זה יקרה תוך החלת ריבונות ביהודה ושומרון בכלל ובגוש עציון".

סוויל רואה כנגזרות הכרחיות לשאלת עתידו של הגוש בעוד עשור את נוחות המגורים המחייבת השקעה בתשתיות, את ההנגשה, פיתוח העסקים ועוד.

"בעשרים בינואר יהיה שינוי ממשל בארה"ב, זו בשורה ענקית וצריך להיות ערוכים לשינוי הזה, לדאוג שישראל תכריע את המערכה בכל הקשור בהתיישבות ובוודאי בגוש עציון – בנייה מאסיבית תוך שמירה על איכות חיים ובניית מוסדות חינוך. אני מאמין שבקשריי ויכולותיי אדע להביא את השרים ומקבלי ההחלטות לגוש עציון להיות שותפים במהלך שאליו אנחנו מובילים".

באשר לסוגיית הריבונות מדגיש סוויל את חשיבות המהלך עבור רשות מוניציפאלית ביהודה ושומרון ומדגים זאת באישורים בסיסיים לקבלת סמל עבור מעון של התמ"ת, מהלך שבכל רשות ברחבי הארץ מצריך אישור מדרגים מקצועיים בלבד וביהודה ושומרון מצריך את אישורו של האלוף, "זה אבסורד לחלוטין", הוא אומר ומוסיף: "אם רוצים לפרוח ולגדול אי אפשר להמשיך להיות אזרחים סוג ב', צריך לומר שאנחנו חלק ממדינת ישראל".

ומה באשר לתגובות הבינלאומיות למהלך שכזה? "ברור לכולנו שאנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה, וראה את רמת הגולן ואת ירושלים שבקרוב תועבר אליה השגרירות האמריקאית. אין סיבה שלא נהיה חלק ממדינת ישראל באופן מלא. חייבים להחיל ריבונות באופן מלא ואם נדבר על חלק בלבד זו לא השיטה הנכונה. צריך להציג תכנית ברורה".

לדברי סוויל ריבונות מחייבת צעדים מושכלים "צריך לעשות את הדברים בשכל ובאסטרטגיה נכונה, אבל אנחנו בפתח עידן טראמפ אחרי שמונה שנות סבל, ואסור להתפשר".

בשיחה עמו התבקש סוויל להתייחס לטענה לפיה יישובי מזרח גוש עציון חשים ניתוק משאר חלקי המועצה. "כתושב תקוע אני חושב שאין דבר כזה מזרח גוש עציון. אי אפשר לחלק את גוש עציון לגושים. יש ישובים שהם מרוחקים יותר וצריכים תשומת לב יתרה בהנגשת שירותים. אנחנו מועצה אזורית והשטחים בין הישובים הם ענקיים והאתגר גדול". לדבריו חלק מהמשימה שלו ושל המועצה היא חיזוק ישובים אלה תוך דגש על תחבורה, תעסוקה, תרבות ועוד".