ליונס במדי ראשלצ בעונה שעברה
ליונס במדי ראשלצ בעונה שעברהצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

חוזר לישראל. אחרי שזכה באליפות המדינה בליגת ווינר סל בעונה שעברה עם מכבי ראשון לציון, חתם היום (שלישי) מארק ליונס בשורות הפועל ת"א.

את העונה הנוכחית החל ליונס באושאק ספורטיף הטורקית, יחד עם חברו בראשון לציון, דריל מונרו. בעיות בתשלום הביאו את הקבוצה הטורקית להודיע לשניים שהם משוחררים מהקבוצה, ובעוד מונרו טרם מצא קבוצה שתקלוט אותו, ליונס בדק אופציות בארץ ובחו"ל.

בין הקבוצות איתן ניהל ליונס מגעים הייתה אולימפיאקוס היוונית ועירוני נהריה, במדיה שיחק כבר בעבר הרכז האמריקאי, בקדנציה הראשונה שלו בישראל, בעונת 2014/15.

בתשעה משחקים העונה בליגת האלופות של פיב"א, רשם ליונס במדי הקבוצה הטורקית ממוצעים של 17.2 נקודות, 5.6 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים למשחק.

את העונה שעברה סיים ליונס לא רק עם תואר אליפות המדינה, כי אם גם במספרים יפים כשהעמיד ממוצעים של 16.2 נקודות, 5.1 אסיסטים ו-2.2 ריבאונדים ב-33 משחקים בליגה הבכירה.

מי שיפנה את מקומו בהפועל ת"א לטובת ליונס יהיה אלייז'ה ג'ונסון, שלא שיחק אפילו דקה במדים האדומים של הקבוצה מת"א, כשזה אף עמד בפני וועדת משמעת פנימית של הקבוצה לאחר שהגיע לאימון לא במיטבו.

ג'ונסון לא נרשם למשחקי הפועל, ולכן החתמתו של ליונס לא נחשבת כשהחתמת זר נוסף.

יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן אמר עם ההחתמה, "אמנם סיימנו את הסיבוב הראשון במאזן חיובי, אבל אנחנו לא מסתפקים בכך. עבדנו קשה למצוא את השחקן שישדרג אותנו, ואני שמח שאחרי מאמצים גדולים מארק ילבש את הגופיה האדומה".

גם מאמן הקבוצה, שרון אברהמי התלהב מהחתימה של הרכז שזכה אשתקד באליפות המדינה כשאמר, "הפציעה של רביב לימונד אילצה אותנו לפעול לחיזוק הקו האחורי. אני מאמין שמארק יתרום לנו המון ויידע לנווט את הקבוצה לצמרת".