מדלבליט. ירים את הכפפה?
מדלבליט. ירים את הכפפה?צילום: עמית שאבי, פול, פלאש 90

מחר ייכנס לתפקידו החדש השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. סטרשנוב שייכנס לתפקיד קשה ותובעני כנשיא בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, החל עוד לפני כניסתו לתפקיד לטפל באחת הבעיות הקשות של הכדורגל הישראלי והספורט בישראל בכלל - תופעת האלימות והגזענות במגרשי הספורט.

היום (שלישי) שלח סטרשנוב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בבקשת עזרה מצידו במלחמה ובאכיפה של אירועי גזענות ואלימות בספורט.

במכתבו ציין סטרשנוב כי אמנם הגורם העיקרי אם לא היחידי לתופעות הפסולות הללו אלו אוהדי הספורט, אך הטיפול הלוקה בהם, אינו תורם למלחמה ואף פוגע, מגחיך ומסכל כל רעיון טוב.

לדברי סטרשנוב, מי שאמון ואחראי על הענישה והאכיפה אינו עושה דיו בכדי למגר את התופעות החמורות הללו. "מניסיוני הרב בתחום הספורט במדינת ישראל, התרשמותי הברורה היא כי גופים כמו המשטרה ובתי המשפט, אינם עושים די על-מנת לשרש את תופעות האלימות והגזענות ההולכים ונפוצים במקומותינו. במיוחד אמורים הדברים לגבי ענישה מקילה, לעתים עד כדי גיחוך, של בתי המשפט בעבירות מסוג זה", כתב סטרשנוב במכתבו ליועמ"ש מנדלבליט.

במכתבו ציין סטרשנוב מספר דוגמאות של ענישה מקלה שפסקו בבתי המשפט בישראל לאורך השנים האחרונות, אשר הם אלו ששימשו כמעין אישור להמשך התנהגות פסולה שכזו ולסירוס כוחה של ההרתעה.

בקשתו של השופט סטרשנוב ממנדלבליט היא לנקוט בצעדים לתיקון המצב, זאת בין השאר על ידי מינוי תובע מיוחד לתיקים בהם מדובר על אלימות וגזענות במגרשי הספורט בישראל. כמו כן ביקש סטרשנוב להנחות את פרקליטי המחוזות והתובעים המשפטיים לדרוש ענישה מחמירה בכל תיק שכזה שמגיע לידיהם.

כזכור, רק בסוף השבוע החולף, נקראו קריאות גזעניות במהלך משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים לעירוני קריית שמונה. בהתאם להנחיית מנהלת הליגה בכדורגל וההתאחדות לכדורגל, הכריז כרוז המשחק כי אם הקריאות יימשכו, ישרוק שופט המשחק לסיום ההתמודדות, דבר שאכן צלח והביא לסיום הקריאות הגזעניות.

האם השינוי המבורך החל?