הצצה לחומרי ועדת החקירה בפרשת היעלמותם של ילדי תימןערוץ 7

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיק היום (רביעי) את אתר האינטרנט שבו יחד עם השר צחי הנגבי, השרה איילת שקד, ח"כ נורית קורן וגנז המדינה ד"ר יעקב לוזוביק.

השקתו של האתר מתבצעת לאחר עבודה מאומצת בהובלתו של השר צחי הנגבי שמונה לכך על ידי ראש הממשלה. במהלך מספר חודשים בחן השר הנגבי את הדברים מול הגורמים הרלוונטיים על מנת לוודא שאין מניע לשמור את המידע חסוי לעוד כשבעים שנה, כפי שהוחלט בעבר. במשרד ראש הממשלה מציינים כי "העובדה כי חומרי ועדת כהן-קדמי נותרו חסויים ברובם מכוח הדין עוררה תהיות בנוגע למניעים שביסוד חסיון זה", והדבר היה למניע המרכזי להחלטת ראש הממשלה למנות את השר הנגבי לבחינה מחודשת של ההנחיות סביב מסמכי הפרשה.

בחודש שעבר הגיש השר הנגבי בישיבת הממשלה את עמדתו, ולפיה יש לחשוף ולפרסם את המסמכים בהתאם לעקרונות החשיפה שמפורטים בהצעת ההחלטה, וההחלטה עברה פה אחד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "היקף החומר שייפתח מכיל מאות אלפי עמודים. כל החומר נסרק, נבדק, קוטלג, ויעלה לאתר האינטרנט של ארכיון המדינה, כשהוא מלווה בכלי חיפוש ידידותיים".

בני משפחות הטוענות להיעלמות ילדיהן וחוקרי הפרשה יוכלו לעיין במסמכים ולקבל מידע כולל אודות נסיבות היעלמות הילדים ואולי אף להתחקות אחר ילדים שנעלמו במרוצת שנות החמישים והשישים, ולטענת גורמים שונים גם בראשית שנות השבעים.

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר לפני חודשים אחדים השר הנגבי על העבודה המאומצת לקראת מתן המלצה לממשלה, אם לחשוף או לא את תיקי החקירה ההיא לעין הציבור. "מדובר בקריאת חומרים, אוקיינוס רחב של חומרים, שעמדו בפני ועדת החקירה הממלכתית, ועדת קדמי שהגישה את מסקנותיה בשנת 2001. המטרה היא לוודא שאין בחומרים דבר שחשיפתו בפני הציבור תגרום לנזק כלשהו".

לדבריו "נכון עכשיו, אחרי שקראתי חומרים, יחד עם אחרים שעוזרים לי בנושא, מאנשי גנזך המדינה ומשרד המשפטים, אנחנו לא רואים עילה לחיסיון שבשעתו הוטל על החומר הזה".