המפכ"ל אתמול
המפכ"ל אתמולצילום: משטרת ישראל

מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך הגיע אתמול בערב לביקור במקלט לנשים מוכות של עמותת "בת מלך", המפעילה בשיתוף עם משרד הרווחה מקלטים לנשים נפגעות אלימות במשפחה מהציבור הדתי והחרדי.

במהלך הביקור אמר המפכ״ל, "בחנוכה, בעונה שמסמלת את שיא החושך, את הלילות הארוכים ביותר- אנו מוסיפים אור.

כזו היא ההירתמות ועשיית הקודש של מי שמתנדב עבור מי שבגבורה בחרה לעשות שינוי ולתוך החושך שלה להזריק הרבה אור. תפקידנו לסייע לגיבורות לחזור ולהפנים שהן בנות מלך".

בהמשך נאומו הוסיף המפכ״ל, "העיסוק בנושא אלימות במשפחה, הוא אחד הרגישים ביותר במשטרת ישראל. הוא מחייב מקצועיות בהבנת תרבויות שונות, הכשרה מורכבת של השוטרים בתפקידים השונים, בקרה הדוקה של מפקדים ואנשי מקצוע ושיתוף פעולה עם הרשויות, בכדי לתת את המענה הראוי. כמי שנחשף לסוגיה מורכבת זו, אני שמח שגם המגזר הדתי והחרדי, מוכיח בשנים האחרונות יותר בגרות ובשלות, לטפל בסוגיה זו ללא הדחקה.

השיח עם הרבנים וראשי הקהילה מתרחב, ההבנה ששום חברה איננה מחוסנת מפני משברים במשפחה הולכת ומעמיקה ואיתה גם שיתוף הפעולה של הקהילה עם המשטרה ושירותי הרווחה. זו ההזדמנות לומר תודה לעמותת 'בת מלך' שמובילה את המהפכה במגזר הדתי והחרדי ומחזירה את האור לנשים שחיו בתוך החושך".

צילית יעקובסון, יו"ר עמותת "בת מלך" אמרה במהלך הביקור, "אנו מתכבדים לארח את מפכ״ל המשטרה במקלט של העמותה שלנו. הביקור במקלט והמפגש הבלתי אמצעי עם נשים נפגעות אלימות, מאפשר הבנה יותר רחבה לעובדה שאלימות במשפחה היא תופעה החוצה מגזרים ומעמדות".

עמותת בת מלך מספקת תמיכה ומענה לצרכיהן הייחודיים של נשים נפגעות אלימות במגזר הדתי והחרדי. העמותה, בשיתוף משרד הרווחה, מפעילה שני מקלטים לנשים מוכות ואף מספקת לנשים אלו תמיכה נפשית וסיוע משפטי.