אלון רונן ז"ל
אלון רונן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

בית משפט השלום בתל אביב מסר הבוקר (רביעי) את החלטתו ארבע שנים לאחר שהנער אלון רונן ז"ל בן ה-15 נהרג מקריסת עמוד הסל בחצר בית ספרו בתל אביב.

על פי החלטת בית המשפט, מנהלת בית הספר תרצה עבודות שירות. עופר רגב, מנהל המדור לחינוך גופני בבית הספר ואברהם אבולעפיה, האחראי על הבטיחות בבית הספר, הורשעו בגרימת מוות ברשלנות - אך ירצו עבודות שירות בלבד.

אלון וחבריו שיחקו בחצר בית הספר ברחוב שמואל תמיר בצפון תל אביב. ככל הנראה במהלך המשחק הוא נתלה על הטבעת, והעמוד כולו ניתק מהאדמה ונפל עליו. אלון נפגע אנושות בראשו ומת כעבור זמן קצר. לאחר האסון סיפר שרת בית הספר כי הוא התריע על מצבו הפיזי הרעוע של הסל, אך דבר לא נעשה כדי להחליפו.

אביו של הנער האשים אחרי האסון את עיריית תל אביב ברשלנות, ואמר כי "זהו פשע, צובעים את העמוד כאילו הכל בסדר, כשמתחת, הכל רקוב".

"בכתב האישום המתוקן הועברו שני עמודי סל ממקומם המקורי למקום אחר על ידי גורם לא ידוע", כתב השופט אביחי דורון בהכרעת הדין. "ריתכו את הסל במקום לחבר את הברגים כפי שראוי".

"בעקבות מקרים דומים חויבה הרשות המקומית לבדוק את הסל", הוסיף השופט. "ב-2009 נצפתה חלודה ופנו למנהלת על מנת שיתקנו את הסל. הסלים נצבעו מחדש וטופלו. הבדיקה הייתה חיצונית ולא בוצעה בדיקה הנדסית מתאימה".

"מאז שהתגלתה החלודה בשנת 2009 ועד צביעת הסלים ב-2010 לא מנעה המנהלת מהילדים לשחק", ציין השופט. "לאחר שבחנתי את הדברים אני קובע שהסדר הטיעון הוא הסדר ראוי שיש לכבדו - במישור העובדתי אם הסל היה מתוקן לא היינו מגיעים למקרה זה, אך רמת הסבירות למקרה כזה לא גבוה".

לגזר הדין לחצו כאן