​הרב ישראל אריאל
​הרב ישראל אריאלצילום: עצמי

הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש אומר לערוץ 7 שדווקא בחג החנוכה, "עלינו לעמוד גאים מול כל משחרי רעתנו ולומר שהארץ הזאת שלנו".

"אנחנו צריכים ללמוד מהחשמונאים שעמדו מול היוונים ואמרו שהארץ הזאת היא שלנו. הארץ ניתנה לאבותינו אברהם, יצחק ויעקב. אנחנו אזרחי הארץ הזאת- מאז ומעולם. לא לקחנו מאף אחד חלקת קרקע", אומר הרב אריאל.

הוא מוסיף כי "במהלך הדורות פלשו לכאן מוסלמים שהשתלטו על אדמות כאלה ואחרות, אבל אנחנו העם המקורי עם הקושאן שמוכיח שאנחנו בעלי הבתים על הארץ הזאת - וכל מי שהתארח כאן תקופה מסוימת צריך לדעת שהארץ הזאת שלנו. כמובן שמי שיצליח להראות שהוא קנה כאן בית, לא נגנוב לו את הבית, אבל האדמות האלה הן שלנו".

לדבריו, זה הזמן המתאים לעלות על הר הבית ולהדליק שם את המנורה. "יש מצווה היום לקחת את מנורת הזהב שעומדת במדרגות היורדות אל הכותל מול מקום המקדש - ולהביא אותה להר הבית. זאת מנורה כמו במקדש עם שבעה קנים, יש לנו בגדי כהונה שמן טהור ואפשר היום להדליק את המנורה למהדרין מן המהדרין ולחגוג את חג החנוכה האמיתי כפי שעשו החשמונאים בימים ההם בזמן הזה".

הרב אריאל קורא לראש הממשלה לחזור בו מהאמירה על שתי מדינות, "החשמונאים בחנוכה אמרו את האמת - וגם ראש הממשלה לא צריך לחשוש ולומר את האמת שאנחנו בעלי הבית בארץ ישראל".