הרב קרים
הרב קריםצילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

ביום שלישי האחרון התקיים הכינוס השנתי של פורום הרבנים, פורום הכולל כמה מאות רבני קהילות וראשי מוסדות תורניים, ור"מים בישיבות גבוהות, במכינות ובמדרשות.

בדרך כלל ה'פגישות' של חברי הפורום הזה הם וירטואליות, בגוגלגרופ פרטי וחסוי שמאפשר לכל אחד להתבטא בחופשיות בכל הנושאים ההלכתיים והתורניים והחינוכיים העומדים על הפרק, ובלי טיפת פוליטיקה.

פעם בשנה נפגשים חלק מהם פיסית כל פעם במקום אחר, הפעם היה זה בלוד, באירוח הגרעין התורני בעיר. בנוכחות כחמישים רבנים נערכו דיונים מעניינים וחשובים על הגרעינים התורניים והישגיהם ואתגריהם, נשמעו דברים על המשמעויות ההלכתיות של אפיקי ההשקעה ה'כשרים' ע"י מומחים לתחום, חלקם חברי הפורום, ועוד.

'אורח הכבוד' של הפורום היה הרבצ"ר החדש הרב קרים, שהציג לפני הרבנים, רבים מהם רבנים צבאיים במילואים, את חזון הרבנות הצבאית כפי שהוא רואה אותו. תיאר את הפעולות ההלכתיות והאירגוניות שנעשו ושמתוכננות להיעשות ע"י הרבנות הצבאית, וכן השיב על שאלות הרבנים. הרב קרים הדגיש שהרבנות הצבאית היא הסמכות העליונה לפסיקה הלכתית בצבא, כשהיא פועלת תוך דו-שיח ושיתוף פעולה עם גדולי הרבנים מכל הגוונים.

בנושא השינויים בפקודת השילוב הראוי קבע הרב קרים שידה של הרבנות על הדופק, היא מטפלת בחריגים, ובכוונתה לסייע ככל יכולתה לאפשר שירות 'כשר' לכל המעוניינים בכך. עלו גם שאלות בעניין 'סערת הזקנים', והרב סיפר שהנוהל החדש עונה על הצרכים, ושכל הרעש התעורר בזמנו מפני שהיו רבנים שחתמו על אישור גידול זקן גם לחיילים שלא התאימו לקריטריונים, וכעת הבעיה נפתרה.

כמה רבנים מחברי הפורום הופתעו לראות שגם נציג של דובר צה"ל השתתף בכינוס, והובהר להם שזהו נוהל קבוע, שלכל פגישה רשמית של קצין בכיר עם גוף אזרחי מצטרף נציג דו"צ. השיחה עם הרבצ"ר הייתה יסודית ומועילה לכל הצדדים, וחבל שחלק ממנה הודלף באופן מעוות לרשת האינטרנט.