השר דרעי
השר דרעיצילום: יוני קמפינסקי

שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב (מוצאי שבת) בריאיון שהעניק ל"פגוש את העיתונות" לעלייה המשמעותית של יש עתיד בסקרים האחרונים, אך שלל את האפשרות שיישב בממשלה עתידית של לפיד, אם תקום.

"אני לא אמליץ על לפיד לראשות הממשלה", אמר השר דרעי.

"המנדטים שנמצאים אצל לפיד שהגיעו מהמחנה הציוני מחפשים בית", הוסיף דרעי והמשיך "אני מוכן להמר - אני מבטיח לך שהתוצאות של הבחירות הבאות לא יהיו כמו תוצאות הסקרים".

עם זאת, דרעי קרא ליו"ר יש עתיד להצטרף לממשלה הנוכחית בתפקיד שר החוץ. "אם הוא היה שואל אותי, הייתי אומר לו: 'יאיר, זה הכל מצגי שווא. קח את 11 המנדטים שלך ותהיה שר החוץ. זה יותר אמיתי מהדימיונות של 27 מנדטים'", קרא דרעי.

על פי תוצאות סקר שפורסם בערות 10 בליל שבת מפלגת "יש עתיד" הופכת למפלגה הגדולה ביותר בישראל עם 27 מנדטים.

מנגד מפלגת "הליכוד" יורדת ל-23 מנדטים, והופכת למפלגה השנייה בכנסת.

לפי הסקר, מפלגת "הבית היהודי", בראשותו של נפתלי בנט, עולה ל-12 מנדטים והופכת למפלגה השלישית בגודלה, יחד עם "הרשימה המשותפת" שזוכה גם היא ל-12 מנדטים. מפלגת "ישראל ביתנו" בהובלת ליברמן מגדילה את כוחה לעשרה מנדטים. סיעת "המחנה הציוני" סופגת ירידה של 16 מנדטים ותקבל שמונה מנדטים בלבד.

גם מפלגת ש"ס" זוכה לשמונה מנדטים, "כולנו" של משה כחלון יורדת לשבעה מנדטים. מפלגת "יהדות התורה" עולה לשבעה מנדטים, "מרצ" עולה במנדט לשישה.

עוד נשאל בסקר מי מבין המנהיגים הבאים הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה - מקרב כלל הציבור נבחר נתניהו עם 27%, אחריו יאיר לפיד עם 15%, לאחר מכן משה (בוגי) יעלון עם 9%, נפתלי בנט עם 7%, הרצוג זכה ל-5% בלבד וברק עם 4%.