בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחסת חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) לסקר המחמיא למפלגתה ומציב אותה על 27 מנדטים וקובעת כי יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל.

לביא גם מספרת על כנס מיוחד אותו תקיים בכנסת סביב פעילות ההסתה בספרי הלימוד של אונר"א.

בראשית הדברים התייחסה לביא לכנס בו יצגו נתוני המחקר המגלים כי בבתי הספר של הרשות הפלשתינית קיימת הסתה עקבית נגד ישראל תחת הנהגת וניהול אונר"א.

לביא מציינת כי בין הדוגמאות ניתן לראות צילום של מפת הארץ ללא אזכור שמה של ישראל אלא דגל פלשתיני. כמו כן תל אביב מוצגת בספרי הלימוד כ'תל עראבה', כפר שלא היה גם בעבר. מאיתנו, הציבור הרחב, היא מבקשת לדמיין מורה המלמד כיתת תלמידים ומעביר להם מידע המקבע בהם תודעות מגיל צעיר מאוד, ומידע זה מבוסס על שקרי התעמולה המעלימה את קיומה של ישראל, "וכל זה בחסות אונר"א, מוסד שנועד לסייע לפליטים בתקצוב האו"ם".

מוסיפה לביא ותוהה "למה יש סוכנות באו"ם שהיא רק לפליטים פלשתינאים? יש שתי סוכנויות פליטים, אחת לכל הפליטים בעולם ואחת לפלשתינים. למה?", לדבריה נתון זה, כמו גם נתונים דומים, מלמדים על אפליה מבנית ומוסדית הקיימת באו"ם "לא רק בהחלטה האחרונה ובגינויים נגד ישראל במועצת זכויות האדם ובעצרת הכללית של האו"ם".

על חשיבות הצגת הנתונים והמחקר סיב התנהלות אונר"א, אומרת חברת הכנסת לביא כי "חלק מהרצון שלי להציג את הנתונים הוא לעורר יותר מודעות ולתת ידע לאותם יהודים וישראלים טובים ברחבי העולם שישתמשו בידע הזה. יש חוסר ידע גדול לכל מה שקורה כאן במדינת ישראל. המציאות מעוותת עד כדי הכחדת ישראל שלא נמצאת".

יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: יש עתיד

וגם למדינת ישראל יש אחריות לכשל הזה. "אנחנו יוצרים אזרחים עתידיים שהידע שלהם יהיה מסולף ומבוסס על שקר גדול", היא אומרת ומזכירה כי מדובר בבתי ספר המצויים במזרח ירושלים ובמקומות נוספים תחת ריבונותה ואחריותה של ישראל. לדבריה מנהלי בתי ספר מבקשים להתנהל אחרת, אך הם זקוקים לשם כך לגיבוי ותמיכה מושכלת מצד השלטונות הישראליים.

"תפקידו של האו"ם הולך ומתערער יותר ויותר, גם לנוכח הפעולה שלו נגד ישראל, ובוודאי לנוכח ההתנהלות שלו מול מה שקורה בסוריה, שם תפקידו היה לסייע", היא מזכירה ומציינת כי ארה"ב היא המדינה המובילה את המדינות המממנות את האו"ם ומידע שכזה צריך להגיע לידיעתה. לביא מוסיפה ומזכירה את דבריו של הנשיא האמריקאי הנבחר, טראמפ, ולפיהם "האו"ם יוצר בעיות יותר מאשר הוא פותר".

בדבריה קוראת לביא למנות שר חוץ במשרה מלאה, על מנת שסוגיות מעין אלה יטופלו בדרג הנדרש ומתוך תשומת הלב הנדרשת של שר אחראי שיוכל להכווין את הכוחות שקיימים במשרד.

בהמשך הדברים התייחסה לביא לסקר המחמיא האחרון שהעניק למפלגתה את המקום הראשון מבין המפלגות, לו היו הבחירות מתקיימות כיום. על פי סקר זה הייתה זוכה 'יש עתיד' ב-27 מנדטים. לביא מציינת כי מדובר בסקרים עקביים, אך ממהרת להדגיש כי היא ואנשי המפלגה האחרים אינם ממהרים לתפור חליפות "אלא ממשיכים לעבוד קשה מול מעגלים נוספים של אוכלוסייה. אנחנו פועלים כדי שיאיר לפיד יוכל לדבר לעוד קהלים. לפיד יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל", היא קובעת.

עליזה לביא
עליזה לביאצילום: חזקי ברוך

כשנשאלה מה מביא להישגים מעין אלה מעריכה חברת הכנסת לביא כי התחושה ברחוב הישראלי היא שיש אלטרנטיבה לממשלה העוסקת ועסוקה רק בעצמה, כפי שלטעמה בא לידי ביטוי בתקציב ובאישור העברת המיליונים בלילה האחרון. כשנשאלה אם כך לא היה גם בעבר וככל הנראה יהיה גם בעתיד, אמרה שהגיע הזמן לעצור זאת.

"לא יכול שנראה איך קונים חברי כנסת כדי שיתמכו בתקציב. חברי כנסת דואגים לקבוצות שקרובות אליהם והציבור מאס בכך", דברי לביא המתייחסת מנגד להתנהלות אנשי מפלגתה שלה וקובעת כי אלה אינם עושים לביתה של המפלגה ולמצביעיה, "אנחנו לא פועלים על פי השתייכות פוליטית אלא פועלים למען כולם. אנשים זוכרים לנו את זה. לא מדובר רק בעניין כלכלי. תקציב הוא עניין של העדפות".

כשנשאלה אם אין מדובר למעשה בחילופי מנדטים בין 'יש עתיד' למפלגת העבודה ותחושה ששתי המפלגות מדברות בקול דומה ולכן המנדטים נשארים פחות או יותר באותו מספר ורק משנים זהות בין שתי המפלגות, דחתה לביא את הדברים וקבעה כי בניגוד למפלגתה שלה, אותה היא רואה כמרכז המדבר אל אחוז ניכר בציבור הישראלי, שגם הוא תומך מרכז, הרי ש "ב'מחנה הציוני' נשמעים קולות שהם שמאל. לפעמים לא ברורים ההבדלים בין מרץ למחנה הציוני, ולא בכדי מרצ עולים בשני מנדטים".