עורך דין
עורך דיןshutterstock

חשוב לדעת כי בחירת עורך דין מקצועי אינה דבר של מה בכך, ורק בחירת עו"ד מקצועי תאפשר לך להצליח במקרה שלך.

בחירת עורך דין מקצועי, בעל ידע רב וניסיון עשיר הינה קריטית עבורך, ותאפשר לך לקבל ייעוץ מדויק, פתרונות יצירתיים בהתאם לחוק למקרה הספציפי שלך וייצוג משפטי ברמה גבוהה.

אם אתה זקוק לעורך דין למקרה שלך ואינך יודע כיצד לבחור עו"ד מקצועי מתוך רשימה ארוכה של עורכי דין פוטנציאליים, לפניך מספר טיפים שיסייעו לך לקבל החלטה נכונה.

תחום ההתמחות

עורכי דין מתמחים בנושאים שונים בעולמות המשפט, לדוגמה עורכי דין המתמחים בתחום הנדל"ן, בדיני משפחה, נזיקין, משפט מסחרי, דיני תעבורה, משפט פלילי וכדומה. לכן, הכלל החשוב ביותר שצריך להנחות אותך הוא תחום ההתמחות והעיסוק של עורך הדין. אם אתה זקוק לייעוץ משפטי ולליווי וייצוג מקצועי בנושא משכנתא, רכישת דירה, קרקעות וכדומה, עליך להתמקד בחיפוש עורכי דין מנוסים בתחומים אלה.

מידע על עורכי דין באינטרנט

כיום, בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות קל למצוא עורכי דין ולקרוא חוות דעת, המלצות ועוד. כמו כן, לרוב עורכי הדין יש אתר אינפורמטיבי הכולל מידע רב אודות המשרד, ניסיון מקצועי, תחומי עיסוק עיקריים וכיוצא בזה. עם זאת, המידע באינטרנט נועד רק לסייע לך לצמצם אפשרויות ולהתמקד בעורכי דין המתמחים בתחום הרלוונטי עבורך. אגב, כדאי לחפש עורכי דין המתמחים במקרה כמו שלך ויכולים להעיד על ניסיונם בתחום ועל הצלחותיהם.

בנוסף, אפשר לחפש עורכי דין מקצועיים בפורומים משפטיים, שם גם ניתן לקרוא המלצות על עו"ד מקצועי המתמחה בתחום הרלוונטי עבורך. במקרים מסוימים ניתן לקבל עזרה מחברי הפורום או לפנות ישירות לעורכי דין הלוקחים חלק פעיל ומייעצים לחברי הקבוצה.

המלצות מהסביבה הקרובה

בהתאם למקרה שלך חשוב לפנות לחברים, קולגות בעבודה, שכנים וכמובן קרובי משפחה על מנת לקבל מהם המלצות על עורך דין מקצועי, מנוסה ואמין. אם אתה זקוק לעורך דין המתמחה במקרקעין ונדל"ן אל תחפש הרפתקאות מיותרות גם אם קיבלת המלצה על הבן של השכנה או על בן זוג של קולגה מהעבודה. עורך דין בוחרים לפי תחומי עיסוק וניסיון, לכן עורך דין לענייני משפחה לא יוכל לסייע בעת רכישת דירה או עסקת מקרקעין מורכבת.

ניסיון וגודל המשרד

עליך לדעת כי גודל המשרד אינו מעיד בהכרח על איכות הייעוץ והייצוג המשפטי שתקבל, לעתים משרד של עורך דין יחיד יוכל לסייע לך יותר, ולרוב יהיה לו גם יותר זמן להתמקד בנושא שלך, ולא תקבל שירות ממתמחים במשרד גדול, או בכל פעם תיפגש עם עורך דין אחר במשרד הגדול שאינו בקי במקרה שלך.

כימיה ושכר טרחה

חשוב כי תהיה לך כימיה טובה עם עורך הדין, לכן הדרך הבטוחה לבחירת עו"ד מקצועי היא לתאם פגישת ייעוץ במשרד שלו, כך תוכל גם להתרשם מהמקום וגם לבדוק מהו ניסיונו במקרים כמו שלך, והאם קיים אמון וחיבור בינך לבינו. אגב, ישנם עורכי דין מומחים המחייבים תשלום בגין פגישת ייעוץ, לכן כדאי לברר נושא זה בשיחת הטלפון הראשונה.

חשוב לציין כי נושא שכר הטרחה מורכב מאחר וכל עורך דין יכול לגבות מלקוחותיו תשלום בהתאם לשיקול דעתו. לכן, עליך לערוך סקר שוק, להשוות הצעות, וכדאי לקרוא באינטרנט מידע על שכר טרחה מומלץ למקרה כמו שלך. ישנם מקרים בהם עורך הדין מוגבל על פי חוק בגביית שכר טרחה הנקוב באחוזים.

המאמר נכתב באדיבות אתר דין נט פורטל עורכי דין