הלימודים יחלו רק ב-11 בבוקר בשל השביתה
הלימודים יחלו רק ב-11 בבוקר בשל השביתהפלאש 90

הסתדרות המורים מחריפה את מאבק ומחר (שלישי) יחלו הלימודים ב-11 בכל מוסדות החינוך: גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל.

לטענת המורים, אלפי עובדי הוראה נפגעו באופן קשה מיישום לקוי של משרד החינוך בנושא המרות השכר ברפורמת "אופק חדש" ומיישום לקוי של הבנות בין ההסתדרות הכללית לבין משרד האוצר.

בהסתדרות המורים טוענים כי נציגי האוצר לא דנו עם הסתדרות המורים על רפורמה כלשהי בנושא החזר הוצאות נסיעה, ובוודאי שהם מנועים להפחית בשכרם ובהחזר הוצאות נסיעה של עובדי ההוראה מבלי לקיים שיח עם הסתדרות המורים.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים אמרה כי "הפגיעה בשכרם של עובדי ההוראה בשיעור של אלפי שקלים בנימוק של טעות לכאורה אינו מקובל עלינו, דרישת הסתדרות המורים היא למנוע המשך הפגיעה והחזרת הסכומים שנוכו וקוזזו משכר עובדי ההוראה. דרישה זו נדחתה על ידי האוצר ולפיכך לא נותרה בידינו הברירה אלא לצאת בשביתת מחאה".

לדבריה, "לא מקובלת עלינו טענת חשבי משרד החינוך לקשיים טכניים הקשורים במערך המחשוב.
ממשלת ישראל צריכה להתבייש. אלפי עובדי הוראה, התייצבו לעבודה בחודשים האחרונים, במסירות ואחריות למרות שלא קיבלו שכר מלא. זכותו של כל עובד הוראה לתשלום שכרו המלא ולהבטחת קיומו בכבוד, אינה נופלת מזכותם של שאר אזרחי המדינה השולחים את ילדיהם מדי יום לבתי הספר".

משרדי החינוך והאוצר פירסמו הודעת תגובה בה נאמר כי הם "רואים בחומרה רבה את ההחלטה של מזכ"לית הסתדרות המורים הנוכחית, יפה בן דויד, להשבית את הלימודים, ואומרים כי מדובר בהחלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה".

עוד אמרו במשרדים כי "מצער לראות שהתלמידים, ההורים, המורים והמערכת משלמים את המחיר במירוץ שלה לראשות הסתדרות המורים במאי הקרוב ומשמשים בידיה כלי שרת".

פורום ועדי ההורים הישוביים פרסם הערב (רביעי) הודעה בה גינה את השבתת הלימודים המתוכננת למחר, כאמצעי מחאה של המורים.

"השבתת הלימודים גורמת לנזק קשה בלתי מידתי לילדים ולהורים. השבתת הלימודים מחר ככל שתבוצע הלכה למעשה תהווה חציית קו אדום, אנו ההורים לא נוכל להביט מן הצד ונידרש אנו לצעדים מחאתיים כנגד המורים", אמרו בפורום.

פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים ציינה כי"חבל מאד שככה בוחרת מזכ"לית הסתדרות המורים לפתוח את כהונתה. גם כשהמאבק סופר מוצדק והפגיעה במורים רבים היא חמורה, ההשבתה האוטומטית משדרת מסר רע מאד להורים ולתלמידים. צר לנו שהמזכ"לית שאמורה לחזק את מעמד המורה, פונה לדרך שבסופה החלשה וזילות מעמד המורה. אנחנו קוראים להסתדרות המורים לדחות את השביתה - להפגין בגרות, לאחד כוחות ולהפסיק להעניש באופן פבלובי את התלמידים והוריהם".