כרטיס צילום שחולץ מרחפן צילום שהתרסק חשף פעילות מסוכנת של אנשי האיחוד האירופי ביהודה ושומרון שתיעדו יישובים ישראליים בדרום הר חברון.

הכל התחיל כאשר תושב היישוב מעון שבדרום הר חברון הבחין ברחפן צילום שהתרסק ביער הסמוך ליישוב, והעביר את שבריו לידי 'יחידת הרחפנים' של תנועת רגבים.

לאחר חילוץ קבצי הצילום מכרטיס הזיכרון ששרד את ההתרסקות הופתעו אנשי יחידת הרחפנים לגלות את זהות הצלמים – אנשי האיחוד האירופי בשיתוף פלשתינים, שצילמו במספר רב של סרטונים את היישובים הישראליים באיזור, בהם גם ממוקמים בסיסי צה"ל ואנטנות בטחוניות.

מהסרטון האחרון שקדם להתרסקות, בו מתועד היישוב מעון, מסתמנת ככל הנראה שיטת הפעולה שננקטה: הרחפן המריא מכפרים פלשתינים הסמוכים ליישובים הישראליים, וערך מעליהם גיחת צילום בת מספר דקות.

במערכת הבטחון, ככל הנראה, לא הכירו את פעילות התיעוד האסורה.

"מה שהתחיל בפעילות של בניה בלתי חוקית ממשיך כעת לפגיעה ביטחונית", אומר עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים. "כבר שנים שהאיחוד האירופי מעורב בפעילות בניה בלתי חוקית ברחבי יהודה ושומרון, כעת מתברר שעובדי האיחוד האירופי, יחד עם פלשתינים, אף מתעדים יישובים ישראליים ומקומות רגישים ביהודה ושומרון. משרד החוץ חייב להגיב באופן חריף וחד משמעי כנגד פעילות זו, שמהווה חצייה של קו אדום ומסוכן".