ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: Amos Ben Gershom/GPO

פרופ' סוזי נבות מרצה למשפט חוקתי במסלול האקדמי של המכללה למנהל לא רואה פסול בחקירת ראש ממשלה מכהן.

"ראש הממשלה נאלץ להתמודד עם דברים קשים ומסובכים יותר מחקירה בענייניו, אני לא רואה בזה שום בעיה מבחינת יכולת התפקוד. אני בטוחה שלא מנסים למצוא כאן פרשיות ואם היועץ המשפטי לממשלה שנוהג בזהירות מיוחדת כשמדובר בראש הממשלה מצא לנכון לפתוח בחקירה באזהרה אז לא מדובר במי שמחפש משהו אלא בראיות שצריך להתמודד איתן, ראש הממשלה אינו מורם מעם הוא ראש הממשלה אבל הוא גם אזרח ואם הוא חשוד בפלילים הוא צריך להתמודד כמו כל ראש ממשלה אחר. כבר היו ראשי ממשלה שנחקרו היה ראש ממשלה שנחקר בעת ובעונה אחת בהרבה חקירות זה היה אולמרט והוא הצליח להתמודד עם החקירות בזמן חקירתו".

פרופ' נבות סבורה שלא צריך להמתין עם החקירה עד לתום הכהונה, "כל אזרח צריך להתמודד עם החומרים שמוצגים בפניו. ובפרט כאן אצלנו שאין הגבלה של מספר הקדנציות, זו הקדנציה הרביעית של נתניהו אם נמתין עשר שנים לא יהיה על מה לפתוח בחקירה כי לא יהיו עדים וראיות. אם התיק צריך להיסגר כפי שנסגרו התיקים נגד ראש הממשלה עצמו לפני כמה שנים וכמו שנסגר התיק של האי היוני בעניינו של אריאל שרון וכפי שנסגרו חלק מהתיקים של אולמרט".

לטענתה אין כאן ניסיון להפיל ראש ממשלה, "אין כאן פתיחת תיק או תפירת תיק זו מדינה דמוקרטית חזקה ואדם שלא דבק בו רבב לא צריך לחשוש גם אם הוא נשיא או שר, מדינת ישראל לא מפילה ראש ממשלה לא בקלפי אבל אם ההתנהלות של מאן דהוא מהקודקודים גובלת בפלילים וחוצה את הקו הפלילי אז דינו של אותו איש שווה לכל אזרח. מה שיפיל אותו זה המעשים והראיות שיוצגו ליועץ המשפטי".

פרופ' נבות מתנגדת לחקיקת חוק שימנע חקירת ראש ממשלה, "מדברים על החוק הצרפתי אבל גם שם הם הכניסו תיקון לחוק שאמנם לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן אבל ניתן להדיח אותו בפרלמנט. גם כאן יש הליך הדחה נגד חברי כנסת. כל מדינה עם התרבות שלה אנחנו התמודדנו עם חקירות של ראשי ממשלה וכל ראשי הממשלה התמודדו איתן היטב. אני מזכירה שראש הממשלה המכהן הוא גם שר החוץ והתקשורת. יש לו עוד שני תיקים שהוא נטל על עצמו במקביל לניהול המדינה אז אני בטוחה שהחקירה הזאת לא תגביל את יכולתו לתפקד".