למנוע. דרעי, גפני וליצמן
למנוע. דרעי, גפני וליצמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני שיגרו הערב (שלישי) מכתב משותף לראש הממשלה נתניהו, בנושא חוק העזר העירוני בתל אביב שמאפשר פתיחת מרכולים בשבת.

במכתב דורשים השלושה שהממשלה כולה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה לדחות את חוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב המתיר לפתוח חנויות בשבת.

במכתב המשותף כתבו הנציגים החרדים בין היתר: "אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור ולפיכך, הננו דורשים כי ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה".

הנציגים מציינים את חשיבות שמירת השבת כצווי התורה וכערך מקודש ליהדות עליו מסרו יהודים את נפשם וממונם לאורך הדורות, ומוסיפים גם את הנימוק הסוציאלי: "חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי".

"מתן אישור לחוק העזר המוצע, מהווה פגיעה בסטטוס קוו, באשר אין חולק כי המצב החוקי הקיים אינו מאפשר פעילות מסחר בשבת".

כזכור, בישיבת פורום ראשי סיעות הקואליציה, העלה השר דרעי את הסוגיה ואמר כי איננו מוכן בשום אופן שהממשלה תחליט לא להחליט, זאת מאחר שמשמעות החלטה שכזו היא שחוק העזר בתל אביב ייכנס לתוקפו ויתיר פתיחת חנויות בשבת.

מחר תתקיים פגישה של הנציגים החרדיים עם השר יריב לוין ועם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, זאת על מנת לנסות להגיע לפתרון בנושא.