"חגי שלי, נוח לך בשלום"חזקי ברוך

הרבצ"ר לשעבר תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר, נפרד בערוץ 7 מרב-סרן חגי בן-ארי ז''ל שנפצע אנושות במבצע צוק איתן ואתמול (שלישי) הלך לעולמו.

בן ארי בן ה-31 הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הוא הובא למנוחות בחיספין שברמת הגולן. בן ארי שירת בתפקידו האחרון כמפקד מגמת האימונים וההכשרות ביחידת "מגלן" והיה אמור להתמנות למפקד סיירת הצנחנים, תפקיד שהוענק לו באופן סמלי אחרי פציעתו האנושה.

הרב רונצקי מספר לערוץ 7 על המפגש הראשון עם חגי, "המפגש שלי עם חגי היה די סמוך למבצע צוק איתן, למעשה מפגש יחידאי, לא הייתה לי הכרות קודמת לפני כן, אבל המפגש הזה הותיר בי רושם וחותם בל ימחה.

"אנחנו נפגשנו ביום הזיכרון לחללי צה"ל בקיבוץ אשדות יעקב בבית משפחת שמוליק וניצה כהן שהבן שלהם מורן נהרג כלוחם בסיירת צנחנים במלחמת לבנון השנייה", נזכר הרב.

באותם ימים בן ארי החל חפיפה לקראת קבלת הפיקוד על סיירת צנחנים. "בן ארי בא עם מפקד הסיירת לבית המשפחה ואז פגשתי אותו ודיברנו והוא אמר לי שלפני שהוא מתחיל להכיר את היחידה על הפן המבצעי שלה והיבטים נוספים שלה, חשוב לו להכיר את המשפחות השכולות שהילדים שלהן נהרגו במהלך השירות בסיירת. זה מאוד נגע לליבי".

בן ארי הותיר רושם כביר על הרב רונצקי, "התבוננתי בפניו וראיתי בחור בן 28, אב לשלושה ילדים, האבא של אשתו הוא הרב יגאל אריאל ואתה רואה פנים לא של מפקד סיירת מחוספס וקשוח, אלא פנים טובות, מחייכות, עדינות, חיוך מאוד נעים. הוא השאיר עלי רושם חזק.

"היה לו שילוב מיוחד, מצד אחד תכונות של מפקד סיירת - אחריות, נחישות, מבצעיות אבל מצד שני השילוב הזה של עדינות יחד עם מה שאמור לאפיין מפקד של חוזק וכוח. זה דבר שלא נמצא בדרך כלל אצל אנשים או מפקדים וזה הדבר שאני חושב שאנחנו מצפים ממפקדי צה"ל".

"עם ישראל נפרד מגיבור"חזקי ברוך

הרב רונצקי ליווה את המשפחה בשנים הקשות אחרי הפציעה, "הייתי עם המשפחה מאז שחגי הגיע לסורוקה עוד כשהוא היה בדרום אחרי הפציעה, ומאז היינו ביחד בבתי החולים השונים, היו רגעים שכבר הודיעו למשפחה לבוא להיפרד. הוא היה ממש תלוי תקופה ארוכה בין שמיים לארץ וראינו אותו בייסורים הגדולים שלו, בתנועות הגוף שלו כשהיה כבר מונח על מיטת חוליו ורוצה להישאר עדיין רתום לארץ, רתום למשפחה אבל מצד שני הנשמה שלו מטלטלת כלפי מעלה. זה מה שאני ראיתי".

הרב רונצקי שמע על פטירתו של חגי וחיבר שיר לזכרו, "עכשיו מקבלים אותו מלאכים בשמים ומלווים אותו בשערי רקיע. הבוקר כשהודיעו לי על עלייתו לגנזי מרומים אז אני חושב שדווקא עכשיו עם כל מה שקורה במדינה עם כל הרעש צריכים לזכור שיש גיבורים גדולים שבזכותם אנחנו חיים במקום הזה''.

חגי / הרב אביחי רונצקי

זוהר ברקי רקיע חגי בא אליהם
נסיך אליהם הגיע עומד בשעריהם

מלאך צבאות
זך טהור
מלוטש צחצחות
עוטה אור


אל דמע
תהילת גיבור
חרש פוסע
לבוש צחור


קול מצילות
מקל תופים
סגלי מקהלות
זמרת מלאכים


מרכבת אש
מור ולבונה
עד עתה בושש
בוא הנה


אל שוכני שקט
בסתר חביון
חותמו אמת
משכני עליון

דברי הספד מפי אביו ואחיו של חגיערוץ 7