תקציר ריטאס וילנה - הפועל ירושלים
באדיבות ערוץ 20

אחרי פגרה קצרה, שבה הערב (רביעי) הפועל ירושלים לזירה האירופית, כשפתחה את שלב הטופ 16 במשחק חוץ בליטא מול ריטאס וילנה.

הירושלמים, שהגיעו למשחק הערב אחרי ארבעה ניצחונות ב-5 משחקים, קיוו להשיג ניצחון חוץ שייתן להם מקדמה בבית ממנו יעלו רק שתי קבוצות אל השלב הבא, והצליחו ובגדול.

הירושלמים שהיו כבר בפיגור של 20 נקודות במהלך המחצית הראשונה, חזרו למשחק לאט לאט, בעיקר בזכות הקליעה מבחוץ והחדירות של קרטיס ג'רלס. הרכז האמריקאי לקח את המושכות עם פתיחת המחצית השניה, ויחד עם קינסי, דייסון והלפרין דאג להפוך את הפיגור ליתרון.

הליטאים עם אחוזים רעים מאוד מחוץ לקשת השלוש, איבדו את הסדר במשחקם, ולבסוף ירדו מנוצחים בפתיחת שלב הטופ 16 על ידי הירושלמים, 80:76.

מאליק היירסטון, שחקן הרכש החדש של הירושלמים קיבל בבכורה שלו במדים האדומים 6 דקות משחק, בהן לא קלע ולו נקודה אחת בלבד. 4 נקודות בלבד לסטודמאייר שמיעט לשחק בשל בעיית עבירות מוקדמת.

רבע ראשון: הליטאים פתחו בטירוף כשרצו מהדקה הראשונה ליתרון 0:8. פיטרסון עם שלשה וסל של אמארה סטודמאייר דאגו להרגיע עם 5 נקודות מהירות משלהם, ונראה היה שהמשחק מתאזן.

אך אז החלו הליטאים המקומיים להתקיף את הסל של הירושלמים, כשאלה נעלמו בהגנה ובהתקפה. גם כניסתו של שחקן הרכש החדש של הירושלמים, מאליק היירסטון, ארבע דקות לסיום הרבע הראשון לא הועילו, כי אם אפילו הזיקו, כשלאחר 10 של משחק עמדה התוצאה על 12:23 לזכות הליטאים.

רבע שני: ההפרש המשיך לעלות גם ברבע השני, כשהירושלמים שוב הרבו לאבד כדורים ונתקעו בהתקפה. ההפרש כבר עלה ל-20, כשקינסי וג'רלס דאגו לקזז אותו ל-12 בלבד, עד שסטודמאייר ביצע שתי עבירות רצופות, ירד לספסל עם 4 עבירות עוד לפני הפסקת המחצית, והקבוצה כולה ירדה בפיגור 12 נקודות, 31:43.

רבע שלישי: אל המחצית השניה עלו הירושלמים רעננים וחדורי מוטיבציה. ההגנה החלה לשמור וההתקפות המהירות עם זריקות מחוץ לקשת הורידו את ההפרש עד לארבע נקודות בלבד. הליטאים מצידם לא הרימו ידיים וחזרו להפרש דו ספרתי, עם 46:57.

הנדנדה ביכולת שתי הקבוצות עבדה במשך זמן רב, ואל הרבע האחרון ירדו השתיים כשההפרש עומד רק על 6 נקודות לזכות הליטאים, 57:63.

רבע רביעי: תומפסון שפתח את הרבע עם שלשה ודייסון עם שלשה נוספת השוו את התוצאה, 63:63, בפתיחת הרבע האחרון. דאנק גדול של סטודמאייר קבע יתרון ירושלמי ראשון במשחק, 67:65.

הליטאים נשארו קרובים והשוו שוב ושוב את התוצאה, עד שקרטיס ג'רלס בשלשה גדולה קבע 77:73, 2 דקות לסיום המשחק. ג'רלס עם 26 נקודות, 20 מתוכן במחצית השניה.

הליטאים מיאנו להיכנע, והורידו את ההפרש ל-2 נקודות בלבד, 78:76. עבירת תוקף של תומפסון החזירה את הכדור לידיים של ריטאס, 20 שניות לסיום המשחק אך אלה החטיאו זריקה חופשית מחוץ לקשת השלוש וביצעו עבירה על הכדור החוזר.

הירושלמים עשו את שמוטל עליהם בשניות הסיום, וירדו עם ניצחון חוץ חשוב במאבק על העפלה לשלב הבא, 80:76.

הרבו לקלוע לירושלים: קרטיס ג'רלס 26 נקודות (5 מ-7 לשלוש), ג'רום דייסון 15, שון ג'ונס ויותם הלפרין 10 כל אחד, דיז'ון תומפסון 9 ו-7 ריבאונדים, אמארה סטודמאייר 4, טראוויס פיטרסון 3, ליאור אליהו ובר טימור שותפו למשך 2 דקות ו-6 בהתאמה, ולא קלעו.