אלאור אזריה בבית הדין הצבאי
אלאור אזריה בבית הדין הצבאיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סקר של חדשות ערוץ 2 שנערך הערב (רביעי) מראה כי רוב הציבור הישראלי אינו מסכים עם החלטת בית הדין הצבאי להרשיע את סמל אלאור אזריה בהריגת מחבל מנוטרל.

51% מהנשאלים אינם מסכימים עם פסק הדין, לעומת 36% מהנשאלים שענו כי הם מסכימים עם הרשעתו של אזריה בהריגה.

הסקר בוצע על ידי מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם בשיתוף ''איי פאנלס''. רבים מהנשאלים שגיבו את פסק הדין תומכים במתן חנינה לאזריה. 67% מהנשאלים בסקר אמרו כי יש לתת לאזריה חנינה לעומת 19% בלבד שמתנגדים לכך.

בנוגע להתבטאות של איזנקוט אתמול ולפיה אזריה אינו "הילד של כולנו", הסקר מעלה כי 52% מהנשאלים אינם מסכימים עם ההתבטאות הזאת של איזנקוט, לעומת 38% שמסכימים.

עורכי דינו של אלאור אזריה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתייחס הערב להרשעתו של אלאור אזריה, הבהיר כי הוא תומך ביוזמה להעניק לחייל חנינה. "זהו יום קשה וכואב לכולנו – בראש ובראשונה לאלאור ולמשפחתו, לחיילי צה"ל, לאזרחים רבים ולהורים של חיילינו, ואני בתוכם", כתב נתניהו בפייסבוק.

''אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות כלפי צה"ל, מפקדיו והרמטכ"ל. יש לנו צבא אחד שהוא בסיס לקיומנו. חיילי צה"ל הם הבנים והבנות שלנו, והם חייבים להישאר מעל לכל מחלוקת", הוסיף ראש הממשלה וציין: "אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה''.

יו"ר מפלגת מרצ ח"כ זהבה גלאון תקפה את נתניהו בשל התמיכה שהביע במתן חנינה. "ראש הממשלה מגבה את הצבא ביד אחת ובשנייה נותן אישור מלא להשתלחות בו", אמרה גלאון. "החטא הקדמון של נתניהו היה הטלפון למשפחת אזריה, ועכשיו מגיע הזלזול המוחלט בהליך המשפטי".

עוד אמרה גלאון כי "אי אפשר להתפלא מהאלימות וההסתה שראינו היום נגד הרמטכ"ל אחרי הרוח הגבית שהעניק להן ראש הממשלה בעצמו".

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, מתח מוקדם יותר היום ביקורת חריפה על פוליטיקאים שלטענתו השתמשו באלאור אזריה ובמשפחתו ככלי משחק פוליטי בשביל לגרוף מנדטים.

בסרטון שפורסם בדף הפייסבוק שלו אמר יעלון, "זהו יום קשה עבור החייל אלאור ומשפחת אזריה, עבור החברה והפוליטיקה הישראלית, וגם עבורי. אני מבקש להפנות את דברי לכל עם ישראל. אני גאה במפקדינו ובחיילנו שפעלו על פי ערכי צה"ל. עליהם הוטלה האחריות לטיפול באירוע החריג והמצער הזה. דעו לכם שמה שעומד לנגד עיניי תמיד זה אתם".

"היום", הוסיף יעלון, "עם הכרעת הדין, אפשר כבר לומר שצה"ל ומשפחת אזריה נפגעו פגיעה חמורה על ידי פוליטיקאים שמעלו בתפקידם. ההליך הפלילי שהחייל אלאור ומשפחתו חוו היה קשה מנשוא, ואמור היה להיראות אחרת ולהתנהל אחרת".

הוא הוסיף, "הסיבה להתמשכותו באופן שהקשה על כל המעורבים היה ניצול ציני של המקרה על ידי פוליטיקאים אינטרסנטים לטובתם האישית. במקום להנהיג, השתמשו באלאור ובמשפחתו ככלי משחק פוליטי בשביל עוד כמה מנדטים. הם שיקרו לכם. אני מתבייש באותם פוליטיקאים".

"כחייל ששירת 37 שנים בצה"ל, כרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, אני קורא לכל העוסקים במלאכת הקודש של שמירה על ביטחון ישראל המשיכו לפעול בנחישות מול אויבינו תוך שמירה על ערכינו. זהו ייחודנו כאומה שאמורה להיות מופת לכל העמים. זהו מקור כוחנו, זוהי גדולתנו", אמר יעלון.

הוא סיכם, "כפי שהגנתי בגופי על אזרחי מדינת ישראל מפני אלו שרצו לפגוע בנו, כך גם לא אהסס להגן על החברה הישראלית מפני מי שיפגע בערכיה. זה כבר מזמן לא עניין של ימין ושמאל. זו מלחמה על מי שאנחנו".

שרון גל: בית הדין דקר את אזריה בגבו