יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) הודיע כי בכוונתו לפעול לביטול הנהלים החריגים הקיימים לרישוי מוסדות חרדיho במשרד החינוך.

בדברים שאמר בפני הוועידה הארצית של איגוד תלמודי התורה, פנה שר הבריאות לשר החינוך נפתלי בנט שנכח באולם ואמר לו, "אנו לא מבקשים בשלב זה לקבל מעבר למה שהובטח בהסכם הקואליציוני. אבל צריך לדאוג שמה שהבטיחו אכן יקבלו. אנו עומדים כיום מול מצב שבו סכומים שהוקצבו לתלמודי התורה, אינם מגיעים ליעדם".

"אך יותר מכל", אמר ליצמן לבנט, "אני פועל שיבוטלו רישיונות חינוך ובריאות הנדרשים רק במוסדות החרדיים. הרי אין בכך שום הסבר".

"אם מסוכן בלעדיהם - אז ככה צריך להיות בכל המוסדות בארץ, ואם מסתדרים גם בלעדיהם, אז למה צריך את כל הרישיונות הללו? אפעל לביטול הצורך ברישוי למוסדות. אין הבדל בין מוסד חרדי לכללי שאינו נזקק לרישוי", הצהיר השר ליצמן.

מוקדם יותר נאם שר החינוך נפתלי בנט בכינוס. במהלך נאומו סיפר השר בנט אודות יחסיו עם מנהלי המוסדות החרדים ואמר כי החל עידן חדש מול מנהלי המוסדות החרדיים.

"החל עידן הידידות של משרד החינוך עם מנהלי המוסדות החרדיים", אמר בנט. בהתייחס לבקשות הסבוכות העולות על שולחנו מטעמם של מוסדות חינוך חרדיים רבים הוסיף, "אמנם לא כל הבקשות יאושרו אך רובן זוכות למענה הולם".