היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הבוקר (חמישי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי אישר להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת באסל גטאס שנחשד בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים בכלא קציעות.

כתב האישום מייחס לגטאס עבירות של הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר, הכנסת ציוד קצה רט"ן (רדיו טלפון), מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירה על סעיף לחוק המאבק בטרור של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

כעת יכול ח"כ גטאס לבקש במהלך שלושים הימים הקרובים מהכנסת להעניק לו חסינות בפני העמדתו לדין. במידה שלא יבקש זאת תוסר חסינותו בתום שלושים הימים באופן אוטומטי.

נזכיר כי ח"כ גטאס נחקר בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר לאחר שהעביר טלפונים וכרטיסי סים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, בניגוד לחוק.

פרקליטיו של ח"כ גטאס מסרו בתגובה "הצעד של היועמ"ש הוא צעד בלתי חוקי, וחסר תום לב, שמטרתו למנוע את זכות השימוע מח"כ גטאס ולהאריך את מעצר הבית".

"היועמ"ש פנה אלינו שלשום בבקשה להסכים להאריך את מעצר הבית של ח"כ גטאס, בתנאי למסירת החומר ומתן זכות שימוע, דבר תמוהה ולא מקובל כשלעצמו שמעיד על כוונה לקיים הליך שתוצאתו ידועה מראש, חוסר תום לב מוחלט והתניית זכות בסיסית בחוק בכך שח"כ יישאר במעצר ללא עילה או הצדקה", נמסר.

ביום ראשון השבוע הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל ואליד דקה, אשר מסר לח"כ גטאס את הטלפונים הסלולריים שהוחדרו לכלא קציעות.

על פי כתב האישום, אחיו של אסעד דקה, ואליד, הכלוא בבתי סוהר מזה כ-31 שנים בגין רצח חייל צה"ל משה תמם הי"ד, יצר קשר עם אסעד ועם ח"כ באסל גטאס באמצעות טלפון סלולרי שהוכנס לכלא מבעוד מועד.

ב-18 בדצמבר פגש אסעד את ח"כ גטאס בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד נוסף על מנת שח"כ גטאס יכניס אותם לכלא. בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת.

הנאשם, אסעד דקה, היה מודע לכך שציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיסכן חיי אדם ויפגע בביטחון המדינה.