אלאור אזריה בבית המשפט
אלאור אזריה בבית המשפטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכיר השב"כ לשעבר מנחם לנדאו משוכנע שאם החייל אלאור עזריה היה נוקט בקו הגנה פשוט יותר, הכל היה נראה אחרת.

"לא צריך להיות משפטן גדול בשביל להבין שהבחור הזה טעה. המשפטנים שהנחו אותו הכשילו אותו", טוען לנדאו בשיחה עם ערוץ 7. ''היו כבר מקרים מהסוג הזה בעבר כמו השוטרים בשוק מחנה יהודה שמחבלת אחת היתה עם מספריים ואחת בלי כלום ואף אחד לא העמיד את השוטרים לדין, הם לקחו אחריות ולא הפילו אחריות על כל העולם.

"פה אמרו שהמג"ד שקרן, המ"פ שקרן, המ"מ שקרן, כולם שקרנים. לקחו את זה למקומות לא לעניין וחבל. אם הוא היה בא על ההתחלה ואומר 'טעיתי, הייתי בסערת רגשות', זה לא היה מגיע למשפט והטיפול היה במסגרת הצבאית אבל הוא לקח את זה למקומות אחרים והביא חמש גרסאות, לצערי עורכי הדין רק סיבכו אותו".

לנדאו סבור שגם הפוליטיקאים הזיקו למשפט, "כל ההתערבות הפוליטית לא תרמה, נעשו כאן הרבה מאוד טעויות. הפוליטיקאים שהתערבו ולקחו צד משמאל ומימין הם דרדרו את זה למקומות לא נכונים במקום לשבת ולראות מה אומר הקוד האתי של צה"ל בנושא טוהר הנשק והערכים. לקחו ערכים שהרמטכ"ל ביטא אותם יפה מאוד והתחילו לתקוף אותם משמאל ומימין.

"זה הדבר האחרון שהצבא שלנו צריך, בשביל זה יש בית משפט ובית המשפט קבע מה שקבע. הרמטכ"ל אמר מיד שמה שקרה פה לא היה לפי רוח צה"ל. הוא היה חייב להגיד את זה כי 'בצלם' כבר הפיצו את הסרטון ואתה לא יכול לחכות, אתה חייב להגיב במקום".

לדבריו ההפגנות שראינו אתמול מחוץ לקרית בתל אביב לא מבטאות את רוח העם, "הסתכלתי מי הם המפגינים, לצערי יש שם אנשים שראו צבא רק בטלוויזיה, אני מכיר חלק מהם. ראית שם להב"ה ולה פמיליה ועוד כל מיני חבורות מהסוג הזה.

"אמנם בסקרים העם אמר שליבו עם החייל שהסתבך וטעה אבל זה בדיוק מה שהחייל היה צריך לעשות, להגיד 'טעיתי' ולבקש חנינה מההתחלה. כמובן שעכשיו הוא יכול לבקש חנינה ואני לא מתנגד שיתנו לו אבל חבל על מה שהוא עבר והמדינה עברה".