אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום המחשה: הדס פרוש, פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)

תא״ל במיל׳ דב צדקה (פופי) הממונה על המו״מ עם הבדואים מטעם המנהל האזרחי, סיים את תפקידו לאחר שנטען כי הוא חבר במקביל בארגון שמאל קיצוני הממומן ע״י האיחוד האירופי.

מהתחקיר של פורום עוטף ירושלים עלה כי צדקה (פופי) חבר בעמותת הקרן לשיתוף פעולה אזורית של יוסי ביילין הממומנת ע"י האיחוד האירופי.

"חברותו של תא"ל צדקה מחד בעמותה אשר תומכות בריש גליי בהמשך התיישבותם הבלתי חוקית של הבדואים במרחב אדומים ומנגד תפקידו הבכיר בצוות המו"מ מטעם המנהל האזרחי עם הבדואים במרחב אדומים לפינויים מריכוזי ההתיישבות הבלתי חוקיים היוותה ניגוד עניינים מהחמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת", אמרו בפורום עוטף ירושלים ודרשו משר הביטחון להדיח מיידית את צדקה מתפקידו.

בפורום בירכו הבוקר על הדחתו מהתפקיד, "קצין בצה״ל המחויב לפעול למען האינטרס הלאומי של מדינת ישראל לא יכול לעבוד במקביל עבור אותם גורמים בינלאומיים אשר חותרים תחת אותם האינטרסים בכדי לפגוע בנו.

"ניגוד העניינים החמור שבו היה מצוי תא״ל צדקה בא לידי ביטוי בקיפאון בשטח ואנו מקווים כעת ששר הביטחון ישכיל למנות אדם המחויב אך ורק לאינטרס הלאומי והביטחוני של ישראל במטרה להתחיל ולהעביר את הבדואים מהמאחזים הבלתי חוקיים לקיבועים המתוכננים עבורם״.

בתנועת רגבים שדרשו את השעייתו של פופי, בירכו גם הם על החלטת משרד הביטחון. "לפופי ישנן זכויות רבות בתפקידי הלחימה שמילא למען בטחון מדינת ישראל", אמר עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים.

לדברי ארד, "בתפקידים שמילא פופי במסגרת המנהל האזרחי, הוא החדיר לצה"ל את תפיסות השמאל הקיצוני שבהן הוא מחזיק, ופעל בניגוד עניינים בין משימתו בצה"ל לבין חברותו בארגונים בינלאומיים הפועלים נגד האינטרסים הישראליים. באופן שכזה, לא פלא שהמשא ומתן לפינוי האוכלוסיה הבדואית עלה שוב ושוב על שרטון ולא צלח".

מלשכתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: ''המנהל האזרחי מקיים דיאלוג עם האוכלוסייה הפלסטינית הבדואית, במקביל לביצוע הליכי אכיפה מתמשכים. לצורך ביצוע ההדברות יש צוות מקצועי קבוע המקיים דיאלוג למול האוכלוסייה הפלסטינית הבדואית. תת אלוף במילואים פופי צדקה, בנוסף לתפקידים נוספים, סייע למנהל האזרחי בסוגיה זו.

''בדיון שהתקיים בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, לאור אי התקדמות הדיאלוג אל מול האוכלוסייה הפלסטינית הבדואית, הוחלט כי הצוות הקבוע במנהל האזרחי ימשיך את תפקידו ותת אלוף (במיל') צדקה ימשיך ויעסוק בנושאים נוספים ומגוונים, הן בצה״ל והן בתיאום פעולות הממשלה בשטחים".