שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"קרב הרגע שבו נתניהו ייאלץ להשעות עצמו. מדובר בשחיתות מעוררת שאט נפש: לנתניהו היה פשוט 'שוגר דדי' שסיפק לו באופן שוטף פינוקים יקרי ערך, בדומה למעטפות טלנסקי בפרשת אולמרט. אני מצפה מכל מי שידיו נקיות, לא להמשיך לכהן תחת ראש ממשלה מושחת", כך אמרה היום ח"כ שלי יחימוביץ' בעקבות הפרסומים על קשריו של נתניהו עם איש העסקים ארנון מילצ'ן.

עוד אמרה יחימוביץ', "הניסיון להקל ראש באספקה שוטפת של סיגרים ואלכוהול לראש ממשלה מכהן לא יצלח. זו אינה פרשה גבולית. זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף.

בפועל היה לנתניהו 'שוגר דדי' שסיפק לו פינוקים יקרי ערך באופן שאין לתאר, בצורה שוטפת, וככל הנראה הוא לא היה השוגר דדי היחיד שלו. זה מעורר שאת נפש ובוז, זו חרפה, וזו שחיתות לשמה. אין כל הבדל בין מעטפות הכסף של טלנסקי לבין המעטפות האלה. וכאן מדובר ביותר כסף, ועוד בפרשה המוגדרת 'שולית' ביחס לחקירה הנוספת.

בהכרעת הדין של אולמרט אמר השופט דוד רוזן כי לפני הכל ובלי קשר לשאלה אם הייתה תמורה בעבור הכסף, בית המשפט היה צריך להשתכנע שהייתה העברת כסף מצד לצד. היש משהו פשוט וברור מזה?"

"קרב הרגע שבו ראש הממשלה יצטרך להשעות עצמו מתפקידו. לא צריך לחכות לרגע שבו נגיע לכתב האישום. אני מצפה משותפותיו הקואליציוניות של נתניהו, מכל מי שידיו נקיות, לא להמשיך לכהן תחת ראש ממשלה מושחת", אמרה.

יחימוביץ' דחתה על הסף את הדברים שאמר ח"כ דודי אמסלם כאילו למישהו במשטרה יש אג'נדה נגד נתניהו. "אני מצפה מרה"מ, משרת המשפטים ומהשר לבטחון פנים להודיע נחרצות כי ההתבטאות הזאת אינה על דעתם. נתניהו מינה את מפכ"ל המשטרה, את היועמ"ש, ואת מבקר המדינה על פי טעמו ובמו ידיו. אל מי יבוא בטענות עכשיו? סביבתו של רה"מ מנסה לייצר קטטה מדומה בין ימין ושמאל, בין נתניהו לתקשורת. זו לא קטטה. זה חשוד בפלילים נחקר באזהרה חמורה בידי המשטרה, ממש ככל חשוד בעבירה פלילית. אין קטטה בין שוטרים ובין נחקר. יש חקירה. והעובדה שהקודקודים מונו בידי נתניהו, שומטת את הקרקע מתחת לטיעוני הרדיפה חסרי השחר."

לשאלה כיצד היא מציעה לשקול חנינה לאזריה שעה שהייתה נגד חנינה למשה קצב, השיבה יחימוביץ', "היא הנותנת. עמדות אידיאולוגיות מחדדים על אנשים רבי כוח. עבריינות מין מול משה קצב, שחיתות מול רה"מ, עושק הציבור מול נוחי דנקנר.

אירוע הירי על מחבל מנוטרל היה אירוע פלילי מעורר חלחלה ובלתי מוסרי אך אי אפשר לחדד תפישת עולם שלמה על כתפיו של חייל אחד מחטיבת כפיר שהיה במידה רבה מאד קורבן של שיבוש מוסרי המתרחש כל עוד אין פתרון מדיני לסוגיה הפלסטינית, ולהסתה הרעילה שמתרחשת בחסות פוליטיקאים בכירים. חטיבת כפיר היא במידה רבה חטיבה של "פועלים שחורים" שעל כתפיה מונח המשא הכבד של שרות צה"ל בשטחים. יש קשר ישיר בין מעמד סוציו אקונומי ומוצא לבין מי שנשלחים לעשות את העבודה השחורה הזאת. כתפיו של אזריה צרות מכדי לשאת את כובד הבערה בחברה הישראלית"

יחימוביץ' אמרה כי בתוך כמה שבועות תחליט האם תתמודד לראשות ההסתדרות. היא אמרה כי היא שוקלת ובוחנת זאת בכובד ראש וכי מדובר בתפקיד שהיא מייחסת לו חשיבות מרובה ויודעת כי היא מסוגלת לעשות אותו על הצד הטוב ביותר. מאידך, אמרה, "השנה הקרובה תהיה שנה של מפצים פוליטיים ושל שינויים דרמטיים ויש בי רצון עז להיות בתוך המערכת כשכל זה מתרחש, להוביל מהלכים, להיות חלק מהם, ולהשפיע על חילופי שלטון. זו דילמה לא פשוטה. שניצבת לעיתים לפתחו של אדם פוליטי ואבחר במה שיהיה בו הפוטנציאל הגדול ביותר להשפיע על פי תפיסת עולמי על החברה הישראלית".