מבקרים בקבר יהושע
מבקרים בקבר יהושעצילום: רפי אביטל

כאלף בני אדם נכנסו הלילה (ראשון) להתפלל בקבר יהושע בן נון, בקבר נון ובקבר כלב בן יפונה שבכפר כיפל חארס בשומרון.

בין המתפללים היו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, סגן אלוף מקי סיבוני קצין הגמ"ר אוגדת איו"ש, מח"ט אפרים אל"מ רס"ן אילן מרנדיץ' וכן ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהגיע יחד עם בנו בן ה-8 בכדי לחגוג את סיום לימוד ספר יהושע.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר במקום: "ניצלנו את הכניסה המשמחת הזו כדי לחגוג את סיום ספר יהושע עם בני, תלמיד כתה ג'. זו כמובן שמחה גדולה. צריך לברך את המועצה ואת העומד בראשה על המאמצים הגדולים. גם כאן גם בקבר יוסף. כדי שיהודים יוכלו לפקוד את המקומות האלו, ולהתחבר לרוח הגדולה של יהושע של כלב רוח של אהבת הארץ היאחזות ברגבי אדמתה. השאיפה היא שהמקומות הללו יהיו פתוחים כל השנה".

עוד הוסיף סמוטריץ': "יהושע בן נון היה המתנחל הראשון וכולנו בדרכו ממשיכים להתנחל ולכבוש את ארץ ישראל שלנו בע"ה".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הביע שמחה על הגעת מתפללים מכל רחבי הארץ ואף מארה"ב בכניסה הזו ואמר: "מרגש לראות מאות רבות של אנשים מכל רחבי הארץ. חילונים דתיים מסורתיים שמגיעים לקברותיהם של יהושע בן נון כלב בן יפונה ונון, מנהיגי העם שעמדו באומץ מול עשרת השבטים ואמרו: 'עלה נעלה כי יכול נוכל לה'. ובכך שינו את פני ההיסטוריה של העם היהודי. האומץ הזה נדרש היום גם מאיתנו וגם ממשלת ישראל. לא תמיד מנהיגות היא פשוטה לעתים היא דורשת אומץ וחזון - אנחנו מצפים לאומץ הזה דווקא היום כאשר מצד אחד האו"ם מקבל החלטות כנגד ישראל ומצד שני מנהיגות ארה"ב נעשית ידידותית יותר מבעבר כלפי מדינת ישראל - לעשות את מה שנדרש כדי שעם ישראל יוכל להתפלל במקומות הקדושים לו לאור יום ולשוב לכל חלקי ארצו באופן מלא".